8000 mil
Moderator: Redaktion
8000 mil
Börjar närma mig 8000 mil och därmed slut på
Nybilsgaranti, 4 år eller 8000 mil. Hur gör man nu? Ska man söka upp Servicecenter eller?
Tips mottages !
Nybilsgaranti, 4 år eller 8000 mil. Hur gör man nu? Ska man söka upp Servicecenter eller?
Tips mottages !
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Re: 8000 mil
Ja, en Service&genomgång är väl inte fel om du känner att det är något som inte är helt hundra.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: 8000 mil
Har servat bilen vid 2000, 4000 och 6000 mil.
Ringde DNB idag och hörde om de krävde att jag servar bilen.
Men det behövs inte.
Den slog över till 8000 mil idag.
Ska man förlänga garantin?
Vad kostar det?
Om man nu får fel på drivlinan, får man bärgning Och hyrbil då?
Har en S75D från mars 2017.
Ringde DNB idag och hörde om de krävde att jag servar bilen.
Men det behövs inte.
Den slog över till 8000 mil idag.
Ska man förlänga garantin?
Vad kostar det?
Om man nu får fel på drivlinan, får man bärgning Och hyrbil då?
Har en S75D från mars 2017.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: 8000 mil
Jag bokade en service innan 8000 och då hittade de bl.a. en läckande dämpare + något till som jag glömt. Detta åtgärdades senare utan extra kostnad så kan vara en billig service men troligtvis försent i ditt fall.
Vid 19000 Innan jul fick jag fel på bromsarna bak där skivorna var spräckta och drivlinan behövde bytas och fick bekosta bärgare själva men resten tog Tesla på garantin
Vid 19000 Innan jul fick jag fel på bromsarna bak där skivorna var spräckta och drivlinan behövde bytas och fick bekosta bärgare själva men resten tog Tesla på garantin

Re: 8000 mil
går inte bärgare genom försäkringen?leiflodde skrev:Jag bokade en service innan 8000 och då hittade de bl.a. en läckande dämpare + något till som jag glömt. Detta åtgärdades senare utan extra kostnad så kan vara en billig service men troligtvis försent i ditt fall.
Vid 19000 Innan jul fick jag fel på bromsarna bak där skivorna var spräckta och drivlinan behövde bytas och fick bekosta bärgare själva men resten tog Tesla på garantin
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: 8000 mil
Kostar en sådan extra service något? och hur tog Tesla det där med skivor och drivlinan på garantin om du kört 19000?leiflodde skrev:Jag bokade en service innan 8000 och då hittade de bl.a. en läckande dämpare + något till som jag glömt. Detta åtgärdades senare utan extra kostnad så kan vara en billig service men troligtvis försent i ditt fall.
Vid 19000 Innan jul fick jag fel på bromsarna bak där skivorna var spräckta och drivlinan behövde bytas och fick bekosta bärgare själva men resten tog Tesla på garantin
Re: 8000 mil
Service kostar, men hittar de dyrare saker att fixa på garanti under service så blir det ju billigt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: 8000 mil
Sant! jag har faktiskt köpt treåriga servicen som kommer till nytta tredje året.bylund skrev:Service kostar, men hittar de dyrare saker att fixa på garanti under service så blir det ju billigt.
Fortfarande nyfiken på hur Tesla tog broms o drivlinaproblemet på garantin trots 19000? var det bara good will?
Re: 8000 mil
Har servat vid 4000, 8000 12000 och 17000 mil och minns inte kostnaderna men 6000-9000 tusen.thedude skrev:Kostar en sådan extra service något? och hur tog Tesla det där med skivor och drivlinan på garantin om du kört 19000?leiflodde skrev:Jag bokade en service innan 8000 och då hittade de bl.a. en läckande dämpare + något till som jag glömt. Detta åtgärdades senare utan extra kostnad så kan vara en billig service men troligtvis försent i ditt fall.
Vid 19000 Innan jul fick jag fel på bromsarna bak där skivorna var spräckta och drivlinan behövde bytas och fick bekosta bärgare själva men resten tog Tesla på garantin
Jo först ville de ha ca 42 000 men efteråt tog Tesla det som goodwill

Re: 8000 mil
Min har rullat 7,4 kmil och jag tänkte be om en genomgång. På merca kan man köpa service per timme (”skall på långresa, kolla allt”). Då 8kmilservice inte har så många punkter skulle jag önska genomgång utan mindre viktiga saker som man lätt gör själv t.ex. byte av batteri i nycklar, spolarvätska, lufttryck, torkare, däcksslitage, padsslitage m.m.
Tror Ni att det går att fixa? Eller måste man åka på hela 8k paketet?
Hälsningar
Lars
Tror Ni att det går att fixa? Eller måste man åka på hela 8k paketet?
Hälsningar
Lars
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.