e5m1r skrev:Calle73 skrev:Då är det dags för provkörning i morgon och om inget avskräckande händer blir det en order på en Longe Range..!

Funderar på att beställa en solidsvart och sedan helfoilera och har också sneglat lite på de olika sänkningskit som finns "over there". Rakt på sak:
1, Vem rekommenderar ni för helfoilering (Stockholm/Uppsala) och vad kostar det..?
2, Har någon på detta eminenta forum sänkt sin Model 3 eller har planer på att göra det..? Enligt vissa ska det både sänka förbrukning samt höja komforten vilket låter lite för bra...
3, Vad tror ni om andrahandsvärdet på en Longe range om tre år med 6000 mil på mätaren..?
Tack på förhand..!
Jag hade aktat mig för sänkning i alla fall då länge det finns garantier på bilen
Tesla ser inte alls snällt på mods speciellt sånna som kan orsaka att batteriet slår i något punkteras och bilen fattat eld
Välkommen till forumet!
Jag vill inte grusa dina planer eller sänka din entusiasm, men som erfaren Teslaägare vill jag varna dig för konsekvenserna av vissa saker.
Tesla är fullständigt anala när det kommer till modifieringar och icke originalutrustning. De till och med vägrar tvätta min bil när den är inne på service, för att den har chrome-delete.

Jo, det är sant.
Så räkna lugnt med att eventuella fel som har med drivlinan att göra som t ex drivaxlar, växellåda, motorinfästning mm, kommer Tesla neka garant på. Samma sak med hjulupphängning, stötdämpare mm.
Förbrukningsminskningen efter en sänkning lär knappast vara mätbar.
Och sedan skulle det nog vara första gången i världshistorien som en eftermarknads sänksats skulle ÖKA komforten.
Men även om Tesla kommer att vägra att tvätta din bil så tycker jag att solid svart med foliering är helt rätt tänkt. Det hade jag kört på.