Moderator: Redaktion
Ja den går dit ratten pekar och vill helst inte ändra riktning. Dvs det finns ett visst motstånd till kursändring. Kanske understyrt inte är rätt term. Kanske bara så AWD känns, jag har bara ägt RWD hela mitt liv och är van med den styrkänslan.LarsL skrev:Att bilen går dit ratten pekar är inte understyrt, om bilen fortsätter rakt fram när man vrider på ratten då är det understyrt. Tycker det låter som att bilen är neutral.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du provat fullacceleration med urkopplad antispinn också?hybris skrev:Sinnesjukt bra AWD. Att det släpper är inget man önskar... Bieffekt av dåligt grepp.
Funderade på att testa häromdagen, men blev inte av.+46 skrev:Har du provat fullacceleration med urkopplad antispinn också?hybris skrev:Sinnesjukt bra AWD. Att det släpper är inget man önskar... Bieffekt av dåligt grepp.
Nä men nu hittade jag ju en person som förstår mitt resonemang!Martinen skrev:ÄntligenNiclas skrev:jag ger upp
Jaha, varför sa du inte det från börjanNiclas skrev:Äntligen någon som förstår vad jag menar! Tack Stockholm996TT!!
Nej nu e det för sent.Niclas skrev:Nä men nu hittade jag ju en person som förstår mitt resonemang!Martinen skrev:ÄntligenNiclas skrev:jag ger upp
Jag menade inte dig Mrtinen, utan Stockholm-killen.Martinen skrev:Nej nu e det för sent.Niclas skrev:Nä men nu hittade jag ju en person som förstår mitt resonemang!
Nej jag vet. Jag var ju inte ens med i diskussionen. Skulle bara blanda mig lite.Niclas skrev:Jag menade inte dig Mrtinen, utan Stockholm-killen.Martinen skrev:Nej nu e det för sent.Niclas skrev:Nä men nu hittade jag ju en person som förstår mitt resonemang!
Hybris verkar inte förstå för fem öre...
Är det Lolachampcar du pratar om? Han har ju uttryckligen sagt att stålfjädrar ger bättre väghållning, och att den bästa väghållningen på en Model S får man med stålfjädrar och en sänkning. Hans P85+ kör han på stålfjädrar numera.hybris skrev:Jag har kört två bilar med stålfjädring och ingen är "stabilare" än P85D med sportdämpare och luftfjädring. Stålfjädringen upplevde jag som okomfortabel men inte alls sportig.
En av de mest ansedda fjädringsexpertena på TMC säger att P85D md liftfjädring innan April är bäst av allt som kommit standard från Tesla som far. Samma kille byggde om sin fjädring på P85+ och hade långa diskussioner med Teslas ingenjörer.
Kommer själv från sportbilar med hård och sportig fjädring. Tycker min bilmär magisk då den är komfortabel med grym väghållning och grepp. Det enda som inte är bra är däckens ljudkomfort men det är nog det man får med bästa sportdäck. Inte ett Teslaproblem...
Ja, jag har läst lolachampcar och hans modifikation av luftfjädringen på hans P85+. Vad bytte han till? Jo just det, stålfjäder!hybris skrev:J
En av de mest ansedda fjädringsexpertena på TMC säger att P85D md liftfjädring innan April är bäst av allt som kommit standard från Tesla som far. Samma kille byggde om sin fjädring på P85+ och hade långa diskussioner med Teslas ingenjörer.