Extrapris på P100D lagerbil
Moderator: Redaktion
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Extrapris på P100D lagerbil
Verkar som att det är rea på lagerbilar.
https://www.tesla.com/sv_SE/new?redirect=no
En ny P100D för 877 526 kr!
https://www.tesla.com/sv_SE/new?redirect=no
En ny P100D för 877 526 kr!
Model S Standard Range Raven
Re: Extrapris på P100D lagerbil
Ludicrous får man gratis om man redan äger en S eller X va?
Synd att man inte kan utnyttja det...
Eller är det nån som vill köpa min 100D som gått 2000 mil för över en miljon?

Synd att man inte kan utnyttja det...

Eller är det nån som vill köpa min 100D som gått 2000 mil för över en miljon?

- rssvanberg
- Teslaägare
Nädå, där är fyra stycken. Två med metallic och två utan.rssvanberg skrev:Galet.. men borta nu..
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Bra priser. Nu blir suget ännu större på en P100
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
RoadFury skrev:Det är demobilar.
Nej, det står 50 km på alla fyra. Dvs nya bilar som man får 60 tkr bonus på också.
Den blåa för 891' verkar ha både Ludicrous och aktiv AP om man ska tro specen på detaljsidan. AP brukar ju även visas på förstasidan men inte den här gången.Verdi skrev:Ludicrous får man gratis om man redan äger en S eller X va?
Synd att man inte kan utnyttja det...![]()
Eller är det nån som vill köpa min 100D som gått 2000 mil för över en miljon?![]()
Elbilist sedan 2014
Pratat med Tesla, de var tilltänkta som demobilar men eftersom det nu kommer nya modeller så reade de ut dessa då de fått beställa nya demobilar igen.Verdi skrev:RoadFury skrev:Det är demobilar.
Nej, det står 50 km på alla fyra. Dvs nya bilar som man får 60 tkr bonus på också.

Bara den blåa kvar nu! Swiiiisch sa det.ippii skrev:Nädå, där är fyra stycken. Två med metallic och två utan.rssvanberg skrev:Galet.. men borta nu..

Och där rök den blå också!RoadFury skrev:Bara den blåa kvar nu! Swiiiisch sa det.ippii skrev:Nädå, där är fyra stycken. Två med metallic och två utan.rssvanberg skrev:Galet.. men borta nu..
Snacka om att prissänkning styr efterfrågan och får folk att fatta snabba beslut

Ja jag lyckades ta en av dem, ändrade min beställning igen...3:e gången gillt va? Men kunde inte säga nej till 159' kkr besparing från det redan låga reapriset i Mars.helix skrev:Och där rök den blå också!RoadFury skrev:Bara den blåa kvar nu! Swiiiisch sa det.ippii skrev:Nädå, där är fyra stycken. Två med metallic och två utan.rssvanberg skrev:Galet.. men borta nu..
Snacka om att prissänkning styr efterfrågan och får folk att fatta snabba beslut

- OfarligTesla
- Teslaägare
Ja de priserna var ju verkligen bra, hade nog nästan kunnat övertala frun att byta för det priset :p. Borde ringt henne direkt.
Japp, där gjorde du ett bra klipp! Grattis!RoadFury skrev:Ja jag lyckades ta en av dem, ändrade min beställning igen...3:e gången gillt va? Men kunde inte säga nej till 159' kkr besparing från det redan låga reapriset i Mars.helix skrev:Och där rök den blå också!RoadFury skrev:Bara den blåa kvar nu! Swiiiisch sa det.ippii skrev:Nädå, där är fyra stycken. Två med metallic och två utan.rssvanberg skrev:Galet.. men borta nu..
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fan också, jag var ute och cyklade och hann inte med
på en av dom
Min säljare hade skickat en länk men den var ju redan såld när jag såg det...
på en av dom

Min säljare hade skickat en länk men den var ju redan såld när jag såg det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tror jag måste prata med frun ikväll om att ha frikort till sådana här saker, ifall det kommer igen.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Då kommer hon också att vilja ha frikort, men för helt andra saker.OfarligTesla skrev:Tror jag måste prata med frun ikväll om att ha frikort till sådana här saker, ifall det kommer igen.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- OfarligTesla
- Teslaägare
Haha, förhoppningsvis tycker hon en P100D är lika viktig som jag så det inte behövs!Nicke Nyfiken skrev:Då kommer hon också att vilja ha frikort, men för helt andra saker.
Ge henne ett till model X och du får ett för model S.Nicke Nyfiken skrev:Då kommer hon också att vilja ha frikort, men för helt andra saker.OfarligTesla skrev:Tror jag måste prata med frun ikväll om att ha frikort till sådana här saker, ifall det kommer igen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
För mig "kostade" P100DLen en Chanel väska... Alla blev nöjda! 

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Hmm, med tanke på hur snabbt de gick åt så var de alldeles för billiga. Såg den grå men hann inte agera förrän den var borta!
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Ja, det där var ju knasigt billigt. Känns nästan som att de var felmärkta, eller så sålde de dem för ”inköpspris”. Det är väl nästan hälften av vad samma bil kostade för ett halvår sedan?erbo73 skrev:Hmm, med tanke på hur snabbt de gick åt så var de alldeles för billiga. Såg den grå men hann inte agera förrän den var borta!
Model S Standard Range Raven
Ja iallafall ca 60% av priset i Februari.jeppe_sthlm skrev:Ja, det där var ju knasigt billigt. Känns nästan som att de var felmärkta, eller så sålde de dem för ”inköpspris”. Det är väl nästan hälften av vad samma bil kostade för ett halvår sedan?erbo73 skrev:Hmm, med tanke på hur snabbt de gick åt så var de alldeles för billiga. Såg den grå men hann inte agera förrän den var borta!

Vad jag kan se på Teslainventory så finns det en blå kvar. Jag har precis beställt en Model 3 som personalbil. Lite väl svårt att räkna hem en P100D, även om priset är rätt.
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)