Hemleverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

boaormen

Hemleverans?

Inlägg av boaormen »

Någon som bor långt från service center och ordnat så att bilen levereras hem? Hur gick det till? Kostnad? Tack
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Re: Hemleverans?

Inlägg av Tellus »

Jag fick erbjudande om gratis hemleverans, men det berodde på att jag skulle hämta bilen en fredag, fick sms torsdag kväll att den inte kommit. Sedan på lördag kväll ringde dom att den kan levereras på söndag och hemleverans ingick. Men jag valde åka till Trosta. Drygt 20 mil enkel resa. Kanske berodde på att söndagen var sista dagen på kvartalet...
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Inlägg av Melkin »

Jag fick hemleverans i slutet av mars, men bor bara 35 km från Trosta. Det kostade inget utan var något jag erbjöds via telefon efter att jag redan bokat en tid för hämtning. Precis som för Tellus ovan var detta i slutet av kvartalet, så det kanske inte är något de erbjuder under vanliga förhållanden.

Rent praktiskt så kom det två killar i en Model X med min bil på släpkärra. Väldigt smidigt, men nackdelen var att jag inte fick någon som helst genomgång av bilen. Jag fick dock några minuter för att kolla skicket medan de fixade med papper o dyl.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
boaormen

Inlägg av boaormen »

Någon längre ifrån som haft en levererad hem? Tacksam.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Inlägg av Melkin »

Det bästa är nog att ringa Tesla och fråga vilka möjligheter som finns där du bor. Har du redan beställt en bil?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
boaormen

Inlägg av boaormen »

Såklart. Bara nyfiken på om någon gått igenom det innan. Jag kommer uppdatera med min erfarenhet när tiden kommer.
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare

Inlägg av infelicitas »

ta INTE hemleverans, bara vägra acceptera det. Alla skador på bilen syns sämre eftersom de har kört bilen till dig, så den har blivit dammig/blöt/insektsblästrad. Skador får du gnälla om på telefon och du behöver visa upp dem på SC senare ändå. Du har mer eller mindre inget val än att leveransgodkänna bilen när du väl fått hem den, alla defekter "löses i efterhand".

Tesla kör hårt med hemleverans om det råkar vara leverans vid kvartalsavslut.
Skriv svar