Beställda Vinterdäck
Moderator: Redaktion
Beställda Vinterdäck
Efter jag beställt min bil så beställde jag även vinterdäck. När jag bokade tid för hämtning, så sa dom att alt utom mittkonsolen skulle finnas i bilen vid avhämtning. När jag hämtade bilen så fanns mittkonsolen med, men dom sa att dom skulle skicka däcken veckan efter så att jag slapp köra med dom i bilen.
Nu har det gått 4 månader och jag har inte fått nått.
Har mailat några gånger per fått svar att det var på g, men inga fick jag svaret att dom skulle komma i september.
Det är ju ingen panik än, men man blir ju lite orolig om dom inte kommer innan vintern.
Nån annan som också väntar på vinterdäck?
Nu har det gått 4 månader och jag har inte fått nått.
Har mailat några gånger per fått svar att det var på g, men inga fick jag svaret att dom skulle komma i september.
Det är ju ingen panik än, men man blir ju lite orolig om dom inte kommer innan vintern.
Nån annan som också väntar på vinterdäck?
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Beställda Vinterdäck
Tror att det är så enkelt att vinterdäck är en färskvara och nu på sommaren är svåra att få tag på.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Ja men svaret jag fick var att fälgarna var restade.
Missade att få med det.
Känns ju inte som om det skulle vara svårt att få tag på vinterdäck ändå.
Har alltid beställt mina bilar med vinterdäck oberoende av när på året jag hämtat, och aldrig hört talas om problem.
Missade att få med det.
Känns ju inte som om det skulle vara svårt att få tag på vinterdäck ändå.
Har alltid beställt mina bilar med vinterdäck oberoende av när på året jag hämtat, och aldrig hört talas om problem.
När jag beställde min bil så kryssade jag också i att jag ville ha vinterdäck. Fick sedan frågan inför leveransen om jag ville få dem gratis förvarade (hämtade ut bilen i början av juni). Förhoppningsvis finns de tryggt förvarade på däckhotellet...
Installerat 13,2 kWp solceller
Var för två veckor sedan i kontakt med Service Center i Mölndal om vinterdäck. Ska swooscha en tur till Götet i nästa vecka, så jag tänkte att jag kunde hämta dem då.
Fick beskedet att de håller på att beställa hem ett lager och att jag skulle återkomma i oktober igen.
Fick beskedet att de håller på att beställa hem ett lager och att jag skulle återkomma i oktober igen.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Det låter som en nödlösning från Tesla för att slippa tala om att dom inte har dom inne. Dina däck är säkert lagrade nånstans, men inte i Sverige antagligen+46 skrev:När jag beställde min bil så kryssade jag också i att jag ville ha vinterdäck. Fick sedan frågan inför leveransen om jag ville få dem gratis förvarade (hämtade ut bilen i början av juni). Förhoppningsvis finns de tryggt förvarade på däckhotellet...

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hmm. Finns det inte en kod på däck som talar om tillverkningsvecka/år? Vore ju lite avslöjande.
Jodå. Det går att läsa på däcken när de är tillverkade.Lessmog skrev:Hmm. Finns det inte en kod på däck som talar om tillverkningsvecka/år? Vore ju lite avslöjande.
Sedan är det ju bättre att få nytillverkade än lagrade, så länge man får dem i tid, fast det vore ju rätt märkligt att försöka mörka att man inte har däcken än, om det nu är så.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Precis vad jag menade att antyda.bylund skrev:Sedan är det ju bättre att få nytillverkade än lagrade, så länge man får dem i tid, fast det vore ju rätt märkligt att försöka mörka att man inte har däcken än, om det nu är så.
+1Lessmog skrev:Precis vad jag menade att antyda.bylund skrev:Sedan är det ju bättre att få nytillverkade än lagrade, så länge man får dem i tid, fast det vore ju rätt märkligt att försöka mörka att man inte har däcken än, om det nu är så.