Fast de redovisar bara färdigt levererade till slutkund, så -nej det hjälper inte kvartalsslutet ändå. Det är nog bara vanligt strul och missbedömning.Jeppe_E skrev:Tänk såhär: Det är snart kvartalsslut. Om man råkar skriva fel (för tidig) leverans, så kanske fler beställer, i hopp om att de snart ska få bilen = Ser bra ut för Tesla. Sen kan man ändra till Juli/AugustiHelectriC skrev:Ja, men då hade det känts mer naturligt om leveranstiden i designstudion blev längre istället för kortaretor-ake skrev:Det är inte så att det kommer dröja extra eftersom sr+ är en ny konfiguration (för EU) och pappersarbete med certifikat och registreringar drar ut på tiden? Försökte estimera lite från gamla inlägg och fick det till att tiden mellan avlastning och leverans var tre veckor för de första bilarna av andra konfigurationer tidigare i år?
Model 3 Standard Range Plus leveranstid
Moderator: Redaktion
- UrbanL
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/urban10026
Re: Model 3 Standard Range Plus leveranstid
nu blir jag faktiskt kraftigt trött på Tesla. Igår mailade jag kontaktpersonen på Tesla och frågade ang leveranstid eftersom jag fått augusti från två håll på Tesla, men det står juni om man beställer ny idag.
Idag får jag alltså ett mail där det står att bilen har blivit uppgraderad efter mitt önskemål till en Long Range (och självklart 50 000 dyrare) aaaaaaaaa, vad håller dom på med?
Idag får jag alltså ett mail där det står att bilen har blivit uppgraderad efter mitt önskemål till en Long Range (och självklart 50 000 dyrare) aaaaaaaaa, vad håller dom på med?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
nu blir jag faktiskt kraftigt trött på Tesla. Igår mailade jag kontaktpersonen på Tesla och frågade ang leveranstid eftersom jag fått augusti från två håll på Tesla, men det står juni om man beställer ny idag.
Men hade inte beställt en LR? Utan du ska ha en SR+ så har de själva upgrade den?

jag beställde en SR+ och har aldrig ändrat eller frågat om ändring till LR, så jag fattar inte var de har fått det ifrån.icimasa skrev:nu blir jag faktiskt kraftigt trött på Tesla. Igår mailade jag kontaktpersonen på Tesla och frågade ang leveranstid eftersom jag fått augusti från två håll på Tesla, men det står juni om man beställer ny idag.
Men hade inte beställt en LR? Utan du ska ha en SR+ så har de själva upgrade den?
Model 3-24/Polestar 3-24
HelectriC skrev:jag beställde en SR+ och har aldrig ändrat eller frågat om ändring till LR, så jag fattar inte var de har fått det ifrån.icimasa skrev:nu blir jag faktiskt kraftigt trött på Tesla. Igår mailade jag kontaktpersonen på Tesla och frågade ang leveranstid eftersom jag fått augusti från två håll på Tesla, men det står juni om man beställer ny idag.
Någon som ändrat till en LR som kommer att bli väldigt besviken då, när de får en SR

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
ja, hade jag bara fått den till samma pris, så hade jag inte sagt nåt, men PO är ändrad till högre prisJeppe_E skrev:HelectriC skrev:jag beställde en SR+ och har aldrig ändrat eller frågat om ändring till LR, så jag fattar inte var de har fått det ifrån.icimasa skrev:nu blir jag faktiskt kraftigt trött på Tesla. Igår mailade jag kontaktpersonen på Tesla och frågade ang leveranstid eftersom jag fått augusti från två håll på Tesla, men det står juni om man beställer ny idag.
Någon som ändrat till en LR som kommer att bli väldigt besviken då, när de får en SR

Model 3-24/Polestar 3-24
Jag kolla precis mitt köpavtal på webben och där står rätt bil för min del i alla fall.. Roligt dock när man läser spec. så står det Helsvart Premiuminteriör... Det ska väl vara delvis premium 

icimasa skrev:Jag kolla precis mitt köpavtal på webben och där står rätt bil för min del i alla fall.. Roligt dock när man läser spec. så står det Helsvart Premiuminteriör... Det ska väl vara delvis premium
Så står det förmodligen för alla som beställde en SR+. När jag läste tyckte jag det var konstig och när någon från Tesla ringde, frågade jag om interiören. ”Ja du har premium”.... oh vänta nej det bör ju vara reducerad, vänta jag kollar. Nej det är reducerad, premium är vid LR”
Detta var tidigt när SR precis hade kommit som beställningsbar bil.
Haha hade hoppats på annat

Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,icimasa skrev:Jag kolla precis mitt köpavtal på webben och där står rätt bil för min del i alla fall.. Roligt dock när man läser spec. så står det Helsvart Premiuminteriör... Det ska väl vara delvis premium
Beställde direkt när dom kom och då stod det premium, men fanns reducerad på hemsidan,
Såg alla diskutioner om reducerad på nätet under dan och skärmdumpade hur det såg ut på deras hemsida den 12 april.
Den infon har inte ändrat sig och står fortfarande så på sidan. I min beställningsfaktura står också helsvart premiuminteriör. Har dock varken förhoppning eller tro på att det ger underlag för ’kräva’ detta när det är dags för leverans.Daniel11 skrev:Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,icimasa skrev:Jag kolla precis mitt köpavtal på webben och där står rätt bil för min del i alla fall.. Roligt dock när man läser spec. så står det Helsvart Premiuminteriör... Det ska väl vara delvis premium
Beställde direkt när dom kom och då stod det premium, men fanns reducerad på hemsidan,
Såg alla diskutioner om reducerad på nätet under dan och skärmdumpade hur det såg ut på deras hemsida den 12 april.
Eller missförstår jag dig Daniel?
Den infon står inte på deras hemsida nu om du beställer en SR +, då hamnar du på reducerad inredning.Tessi19 skrev:Den infon har inte ändrat sig och står fortfarande så på sidan. I min beställningsfaktura står också helsvart premiuminteriör. Har dock varken förhoppning eller tro på att det ger underlag för ’kräva’ detta när det är dags för leverans.Daniel11 skrev:Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,icimasa skrev:Jag kolla precis mitt köpavtal på webben och där står rätt bil för min del i alla fall.. Roligt dock när man läser spec. så står det Helsvart Premiuminteriör... Det ska väl vara delvis premium
Eller missförstår jag dig Daniel?
Sen om dom nu skall sälja på nätet, med helt osäkra leveranser, då måste väl det gälla det som man beställer?
Jag kan inte sälja saker och sen säg att, nä såna har vi inte.
Jag fattar att jag inte kommer vinna denna striden mot dom, men samtidigt så funderar jag på att skita i att köpa den,
Då det hela tiden kommer klagomål om lack, lister ja listan är lång.
Men skall iaf ge dom en match
Jag fattar att jag inte kommer vinna denna striden mot dom, men samtidigt så funderar jag på att skita i att köpa den,
"Med reservation för felskrivning" lär finnas någonstans.Daniel11 skrev:Sen om dom nu skall sälja på nätet, med helt osäkra leveranser, då måste väl det gälla det som man beställer?
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Finns det redan SR plus på gång hos någon?
Enl. Car.info så finns det inga förregistrerade än, så det lär dröja ett tag till.Tessi19 skrev:Finns det redan SR plus på gång hos någon?
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Beställde en den 28 maj. Min kontakt hade sagt att jag skulle räkna med två månader. Igår ringde en tjej från Tesla och frågade om det var någon period då jag inte kan ta emot bilen och att hon trodde på leverans under juni.
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Ditt beställningsavtal är viktigare än vad det stod på hemsidan. Står det premiuminteriör eller reducerad premiuminteriör i avtalet?Daniel11 skrev:Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,
Avtal är bindande och ändras inte av vad hemsidan säger. Om de vill leverera en bil med annan konfiguration än vad ni avtalat måste de föreslå det till dig i god tid innan leverans och kompensera dig för skillnaden.
Att på leveransdagen ge dig något annat än avtalat och hoppas att du inte märker någon skillnad, vore bedrägeri. Att skylla på "tryckfelsnisse" duger inte heller som ursäkt för att bryta ingågna avtal (annat än i extremt uppenbara fall, vilket detta absolut inte är).
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Jag har också beställt en SR+ och i avtalet står "helsvart premiuminteriör.... inkluderat". Men jag har inga illusioner om att verkligen få värstingmusikinstallationen och satellitbilder ändå...BjornS skrev:Ditt beställningsavtal är viktigare än vad det stod på hemsidan. Står det premiuminteriör eller reducerad premiuminteriör i avtalet?Daniel11 skrev:Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Som sagt samma står på mitt köpeavtal så frågan är om man hade kunna dra lite i dettarenes skrev:Jag har också beställt en SR+ och i avtalet står "helsvart premiuminteriör.... inkluderat". Men jag har inga illusioner om att verkligen få värstingmusikinstallationen och satellitbilder ändå...BjornS skrev:Ditt beställningsavtal är viktigare än vad det stod på hemsidan. Står det premiuminteriör eller reducerad premiuminteriör i avtalet?Daniel11 skrev:Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,

På den vit / svarta står där reducerad på sista sidan, även när man kollar under de båda interiörer a så är den reducerad.
Står full premiuminteriör på min första bekräftelse också. På min andra bekräftelse med den oönskade uppgraderingen till LR står det likadant.
Model 3-24/Polestar 3-24
Kollade vad som står på mitt konto och under Visa designalternativ står det helsvart premiuminteriör.
Testade att konfigurera samma bil igen. Först står det reduceradinteriör men när man går vidare står det helsvart premiuminteriör.
You wish...icimasa skrev:Som sagt samma står på mitt köpeavtal så frågan är om man hade kunna dra lite i dettaenligt det jag beställt så kommer det ju inte vara den bilen jag får vilket är fel enligt avtalet.. Om det inte är så att de första M3+ till EU lev med premium bara för att snabbare få ut bilarna?

M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Men skillnaden är mjukvara eller har jag missat nåt ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se