Grattis jeppe_E

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Grattis jeppe_E

Inlägg av Walker »

Beklagar att du inte fick din Volvo2...
Men GRATTIS till en RIKTIG bil!!!!
Glöm inte att registrera dig som TeslaÄGARE på forumet nu...
...om du får några minuter över mellan körningarna. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Grattis jeppe_E

Inlägg av snowtroll »

Yey!!!! Grattis! :P
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Pics or it didn't happen. :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

taliz skrev:
Pics or it didn't happen. :D
Skärmdump från FB:
54E02FD7-2803-43D1-A22C-D978639B05A9.jpeg
(Hoppas det är ok att jag lägger ut den här :?, annars plockar jag bort den illa kvickt)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Whoop whoop!!! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Gratzzzzz
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Ja, alltså.... :)

Uthämtning av 1 st LR AWD med AP, Vit, med 18" skedde enligt tidigare lovat, den 24/5 14:00

Själva dokumenthanteringen före och under köpet var nästan obehagligt snabbt avklarat. Viktor i Malmö var lite stressad, så han blev glad när jag berättade att jag redan läst manualen och har ganska bra koll på bilen. Så 14:20 körde jag ut bilen ur hallen. Jag har alltså aldrig kört, ens åkt i en elbil. Så det var lite skumt när bilen helt plötsligt rullade iväg.

Bilen såg bra ut, förutom de lite buckliga gummilisterna, som tydligen är Tesla-standard på Model 3.. Får se om jag anmäler detta. Kan vara så lite att de säger att det är inom spec, de är inte jättebuckliga. Fattades ett fäste till solskyddet på passagerarsidan, men det åtgärda de meddetsamma.
Lacken såg bra ut. Jag detaljgranskade inte bilen, men hela bilen var ren och fin. Första turen gick hem på E6:an och redan på första påfartsrampen blev det ju att testa lite. Satan i gatan. Nästan obehagligt fort. Detsamma gäller ju när man ska ut i ytterfilen. Det är bara att trycka till lite så är man ju "gone in 60 seconds". Blev totalt 17 mil första dagen och passade på att köra in om SuC Löddeköpinge för att testa så att det fungerade. Jodå.

Passade på att mäta ljudnivån i bilen (samma telefon, samma vägsträcka). Den är 1 dB tystare än min XC60 vid 110 km/h så det är ju ett bra betyg eftersom min XC60 har laminerade rutor. Har lite issues med spotify och radion. Man kan alltså inte leta frekvenser manuellt? Man måste knappa in en exakt frekvens? Jag saknar några radiokanaler. Spotify är inte inloggat (kan spela musik, men det står en fråga om man vill logga in). Antar att det är SBS som inte vet hur man använder spotify :lol: På tal om ljud, så blev det en hard reset direkt när jag hämtade bilen. Det bara sprakade lite ur högtalarna. Men efter det, vilket fantastiskt ljud. Helt sjukt bra.

Kan tillägga att både navkapslarna och träpanelen är betydligt snyggare i verkligheten än på bild. Tycker faktiskt att den passar bättre med kapslarna än utan.
HAU-1.jpg
Nåväl, resan hem gick bra och det var väl inte en supereffektiv körning :lol: :lol: :lol:
Men 173 Wh/km (jag är ju ändå medelålders) :?
Jag vet att många har varit upprörda på mig här inne och vi har haft lite sammandrabbningar. Men det är ju det som forum är till för, att diskutera och argumentera. Jag har fortfarande inte köpt hela Tesla-konceptet. Tycker det är en fantastisk bil (det har jag gjort hela tiden, men ännu mer nu). Återstår väl att se om jag tycker lika om ett år eller så.

Regenereringen var otäck, jösses vad stark den var. Det kommer att ta lite tid att vänja sig. Jag har inte alls den körstilen i kroppen att man ska hålla farten så långt innan korsning/rödljus/sväng. Så därför har jag tillfälligt ställt ner den på low. Upplevde bilens TACC som lite nervös och osäker. Men jag har ju inte haft TACC tidigare. Säkerligen en vanesak hur man hanterar den bäst. AP fungerade också bra, men avvägningen att "apply light force" i rätt mängd var lite svår. Antingen för lite, eller för mycket. Vilket då resulterade i att AP kopplades ur.
hau-2.jpg
Jag kommer nog fortsätta att argumentera med er och nu kan ni ju inte säga att lyssna inte på honom, han har ju inte ens provat en Tesla :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvh
Jeppe
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Grattis till bilen!

Detta är ju det bästa:
Jeppe_E skrev:
Jag kommer nog fortsätta att argumentera med er och nu kan ni ju inte säga att lyssna inte på honom, han har ju inte ens provat en Tesla :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
ochso

Inlägg av ochso »

Vad kul att höra, grattis!
Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare

Inlägg av fredli74 »

Grattis!
Jeppe_E skrev:
Bilen såg bra ut, förutom de lite buckliga gummilisterna, som tydligen är Tesla-standard på Model 3..
Hade gummilister i baksätet på båda sidor som såg ut så här.
2019-04-24 10.30.58.jpg
På höger sida lyckades jag trycka till listen själv, men inte på vänster sida. Tesla Mobile Service teknikern tyckte inte att man skulle lämna listen så där, det är bättre att justera till det så att gummit får sätta sig rätt med tiden. Han satte in en liten dubbelhäftande kudde bakom och tryckte till. Nu ser det perfekt ut.
Jeppe_E skrev:
Antar att det är SBS som inte vet hur man använder spotify
Logga in gör du bara om du redan har ett spotify-konto som du vill använda istället för Tesla kontot.
Jeppe_E skrev:
AP fungerade också bra, men avvägningen att "apply light force" i rätt mängd var lite svår. Antingen för lite, eller för mycket. Vilket då resulterade i att AP kopplades ur.
Ja, det är en vanesak hur du ska hålla i ratten bäst för att AP ska bli smidigt. Samma sak med automatiska filbyten om du har den funktionen. Man får liksom lära sig vad den hanterar och hur man bäst använder den.

Man vänjer sig vid allt. Fast ibland blir det lite förvirrande, jag slog på vindrutetorkaren på fruns VW när jag skulle backa, och ibland sträcker jag mig efter tändningsnyckeln när jag ska kliva ur min Model 3. :P
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Grattis jeppe_E

Inlägg av taliz »

Kul! Snyggaste färgen också. :)
Vad gjorde du med dieselmonstret btw?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

taliz skrev:
Kul! Snyggaste färgen också. :)
Vad gjorde du med dieselmonstret btw?
Den står här utanför och skäms :lol:

Sonen skall övningsköra lite och sen ska den rekonditioneras och läggas ut för försäljning.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Skriv svar