Model S med sköna baksäten?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

- Njää, kanske det skulle funka med en Model S istället för en X, men baksätet i den vi provade förut var ju så förbaskat obekvämt!

Diskussionerna hemma om att byta till en riktig elbil har tagit ny fart. För två år sedan lånade vi en S85 från -14, men det enda sköna sätet var den nedsuttna förarstolen. Baksätet var en katastrof.

Så min undring är: När kom next gen-säten bak, och hur mycket bättre är de? Och hur är (bak)sätena i Model S nuförtiden?

Den X vi prövat hade grymt sköna säten, men X ligger 200' över vår prisnivå just nu. Så en S kanske skulle vara okej, bara delar av familjen kan sjunka ner i ett skönt baksäte...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Verdi

Re: Model S med sköna baksäten?

Inlägg av Verdi »

Andersen skrev:
- Njää, kanske det skulle funka med en Model S istället för en X, men baksätet i den vi provade förut var ju så förbaskat obekvämt!

Diskussionerna hemma om att byta till en riktig elbil har tagit ny fart. För två år sedan lånade vi en S85 från -14, men det enda sköna sätet var den nedsuttna förarstolen. Baksätet var en katastrof.

Så min undring är: När kom next gen-säten bak, och hur mycket bättre är de? Och hur är (bak)sätena i Model S nuförtiden?

Den X vi prövat hade grymt sköna säten, men X ligger 200' över vår prisnivå just nu. Så en S kanske skulle vara okej, bara delar av familjen kan sjunka ner i ett skönt baksäte...

Finns bara några Model S från 2015 med next gen baksäte. Från och med förra året nån gång så kom dock premiumbaksäte som påminner en del om nextgen baksätet. Dock var nextgen tre likadana platser väl medan det nyaste premium är två riktiga platser och en klassisk mittplats som är något upphöjd.

Premium: Bild

Nextgen: Bild

"Bänken": Bild
Verdi

Inlägg av Verdi »

Finns motsvarande för framstolarna. Där är det dock väldigt vanligt med nextgen (till skillnad från baksätet). Från 2015 nån gång fram till 2017 nån gång har jag för mig.

Bild
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

Stiligt svar!

Så nextgen bak är (15)16-17(18), och nya premium (18)19-?
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Verdi

Inlägg av Verdi »

Andersen skrev:
Stiligt svar!

Så nextgen bak är (15)16-17(18), och nya premium (18)19-?
Ja nåt sånt. De exakta datumen kan säkert nån kalenderbitare här. Ta även mitt namn på nyaste baksätet med en nya salt. Det fanns ett strikt tvåsitsigt baksäte också som kallades premium.

Bild

https://electrek.co/2017/08/18/tesla-mo ... back-seat/
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Nextgen bak levererades bara första månaderna av 2015 (i Sverige), sen blev det en tillplattad historia från sommaren 2015.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Det är tygsäten du vill ha så mycket bättre, mina barn gnäller aldrig, och avsaknaden av puckel gör att dom får mycket fotplats
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Kan hålla med ang tygsäten, kändes helt klart bäst när jag testade olika storlar m m. Generellt tror jag baksätet på model S 2018 och framåt är bekvämt.
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Kan flika in att det BARA va p85d som fick next gen bak från att de lanserades till ungefär maj-juni -15 och enbart när man köpte de uppgraderade stolarna.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar