Tänkte kolla om det är nån som vet om det går att ladda andra märken med sin Wall Connector?
Tesla har inget riktigt svar...., och jag funderar på att komplettera flottan med en Audi Q7 e-tron, annars måste jag byta Wall Connectorn mot en Clever laddbox, den klara både Tesla och andra märken.
Inga problem alls. I WCn finns två små switchar, en väljer norskt eller europeiskt elnät och den andra väljer dataprotokoll; Teslas eget eller standard Typ 2. Den levereras som Teslas eget, bara att ställa om i andra läget.
Förlorar man någon ”Tesla-funktionalitet” om man sätter switchen för att tillåta andra bilar att ladda? Jag tänker ifall man har en Tesla och en annan elbil.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Inga problem alls. I WCn finns två små switchar, en väljer norskt eller europeiskt elnät och den andra väljer dataprotokoll; Teslas eget eller standard Typ 2. Den levereras som Teslas eget, bara att ställa om i andra läget.
Är det den switchen med 1 och 2, där 2:an alltid ska vara uppe, är det den du menar?
Är det den switchen med 1 och 2, där 2:an alltid ska vara uppe, är det den du menar?
Precis den. Ner med den!
Får det inte att funka, du menar 1:an uppe och 2:an nere?
Precis den. Ner med den!
Får det inte att funka, du menar 1:an uppe och 2:an nere?
Nu funkar det att ladda Audin, återstår att se om det funkar med teslan....
Som det ser ut, kommer det komma ett nytt ”ladda hemma stöd”. Tidigare var det så att hemmaboxen skulle ha nån sorts elförbrukningsmätare för att man skulle få bidrag. Hur är det med Teslas? Fick man avdrag för den?
Som det ser ut, kommer det komma ett nytt ”ladda hemma stöd”. Tidigare var det så att hemmaboxen skulle ha nån sorts elförbrukningsmätare för att man skulle få bidrag. Hur är det med Teslas? Fick man avdrag för den?
Ja, Teslas wall connector uppfyllde kraven för ladda hemma-stödet.
Tack , då ska båda Dip switcharna vara neråt.
Ska testa ikväll
Funkade inte med båda neråt men ska kolla vidare om orsaken kan vara att jag bara kopplat 2 faser dvs L1 , L2 jord och Nolla.
Någon som vet om man kan ha det så eller inte, eller om man måste ha 3 faser?