Destinationsladdning på hotell

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
supachrgr
Teslaägare

Destinationsladdning på hotell

Inlägg av supachrgr »

Dum fråga, men en Model 3 går att ladda på en gammal Tesla-destinationsladdare ("destination charger"), eller hur? Börjat planera för semestern med nya bilen och kollar efter hotell som erbjuder det. Det är i princip bara en vanlig Tesla Wall Connector?
Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare

Re: Destinationsladdning på hotell

Inlägg av fredli74 »

Ja det hoppas jag verkligen, står inför en sån resa själv om 3 veckor. Är det inte typ2 på alla Teslor i Europa? Det är väl bara DC laddning med CCS som är nytt? Kan någon Tesla pionjär bekräfta?
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Självklart går det. Destinationsladdarna är samma typ av ”laddare” som du har hemma om du köpt den från Tesla.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Det finns spridda rapporter om problem med destinationsladdare och Model 3, se t.ex. följande tråd:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=15752

Jag brukar betrakta destinationsladdning som "bonus" på mina resor, men det är inget jag förlitar mig på. Laddarna kan vara trasiga, ha för låg effekt (ett ställe hade skruvat ned till typ 3A), vara ICE-ade, etc., så jag har alltid SoC att nå nästa SuC med god marginal när jag rullar in.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare

Inlägg av fredli74 »

fth skrev:
Jag brukar betrakta destinationsladdning som "bonus" på mina resor, men det är inget jag förlitar mig på. Laddarna kan vara trasiga, ha för låg effekt (ett ställe hade skruvat ned till typ 3A), vara ICE-ade, etc., så jag har alltid SoC att nå nästa SuC med god marginal när jag rullar in.

/fth
Ja, det låter ju rätt vettigt. Själv har jag planerat min resa att destinationladdning ska funka, för jag har redan bokat elbilsparkering för hotellet. Men visst, skiter det sig så kan jag ta mig till en SuC, fast det blir en omväg för att det är åt fel håll.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Trean tar såklart emot laddning från Destination chargers. Blanda inte ihop CCS laddning på DC och Type 2 kontakt på AC laddning.
Skriv svar