Hjulinställningen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Marcus88
Teslaägare

Hjulinställningen

Inlägg av Marcus88 »

Efter att ha kontrollerat mina vinterdäck lite noggrannare efter skiftet så såg jag att bakdäcken var något snedslitna (se bild). Någon annan som råkat ut för samma?
Tesla vill ha 2700kr för att göra en hjulinställning, vilket också är 15 mil bort. Jag anser väl att det borde ingå för enligt mig var detta ett fel från leverans, men det går ju inte bevisa. Borde jag kanske istället gå till en lokal däck-verkstad och göra hjulinställningen?
IMG_20190526_2158562.jpg
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Re: Hjulinställningen

Inlägg av evilirish »

Marcus88 skrev:
Efter att ha kontrollerat mina vinterdäck lite noggrannare efter skiftet så såg jag att bakdäcken var något snedslitna (se bild). Någon annan som råkat ut för samma?
Tesla vill ha 2700kr för att göra en hjulinställning, vilket också är 15 mil bort. Jag anser väl att det borde ingå för enligt mig var detta ett fel från leverans, men det går ju inte bevisa. Borde jag kanske istället gå till en lokal däck-verkstad och göra hjulinställningen?
IMG_20190526_2158562.jpg
Däckbyte skickade de ut till mig att de rekommenderade en av deras partners, så rimligen borde ju hjulinställning kunna göras där också.
Edit: tesla-länken I meddelandet hade en redirect hit: https://www.euromaster.se/privat
Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare

Inlägg av ermase »

Har du kört på low?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

ermase skrev:
Har du kört på low?
...på en 3’a? :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare

Inlägg av ermase »

Walker skrev:
ermase skrev:
Har du kört på low?
...på en 3’a? :roll:
Va finns det Model 3 i Sverige :shock:
Däcken såg ut som mina efter några tusen mil på low men Model S då så klart
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Solklart fall av felaktig inställning på cambern bak. Tyvärr kan det vara så att bilen kontrolleras och är inom Teslas värden för vad som är normalt. Det hände mig med min S en gång, fyrhjulsinställning gjordes och det var inga fel på bilen. Fick tips att köra till tredjepart och justera cambern lite mildare för att slippa snedslitage. Värt att nämna är att jag aldrig körde på low då, det gäller iofs inte 3.
Skriv svar