Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibrator
Lane departure warning
Moderator: Redaktion
-
jaha
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 20 maj 2019 13:12
Lane departure warning
Hej
Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibrator
paj i bilen tro?
Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibrator
-
westerlund
- Teslaägare
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 27 jul 2017 12:09
Re: Lane departure warning
ibland vibrerar ratten direkt över strecket, ibland halvvägs över in i andra filen och ibland inte alls 
-
jaha
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 20 maj 2019 13:12
-
A76
- Teslaägare
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Lane departure warning
Stängt av skiten, brummar ju i ratten allt för oft när det inte behövs och de gånger man skulle behövt det så brummas det inte alls.. 
Nuvarande:
Tesla M3 Standard Range 2024
Zeekr 7X Privilige 2025
Tidigare:
Tesla MS 70D 2015
Tesla MY LR 2021
Tesla M3 Standard Range 2024
Zeekr 7X Privilige 2025
Tidigare:
Tesla MS 70D 2015
Tesla MY LR 2021
-
perre
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
- Ort: Bandhagen
Re: Lane departure warning
Min fungerade bra. Svängde tillbaka in i filen om jag lät bilen driva ut. Detta utan att ha autopilot påslaget.
Däremot pajade all automatik idag, men det är en annan tråd.
Edit: Hoppsan såg inte att jag var i model S kategorin. Har en model 3.
Däremot pajade all automatik idag, men det är en annan tråd.
Edit: Hoppsan såg inte att jag var i model S kategorin. Har en model 3.
Model 3 LR AWD
-
igu
- Teslaägare
- Inlägg: 142
- Blev medlem: 25 jan 2018 12:45
- Ort: Stockholm
Re: Lane departure warning
Fick du någon klarhet i det?jaha skrev:Hej
Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibratorpaj i bilen tro?
Har exakt samma problem. Idag såg jag även att dashcam inte syntes. Jag ser heller inte några fordon i display, så allt kopplat till AP (även om man inte köpt utökad eller liknande) verkar slutat funka eller kopplats bort.
-
igu
- Teslaägare
- Inlägg: 142
- Blev medlem: 25 jan 2018 12:45
- Ort: Stockholm
Re: Lane departure warning
Fick tipset på slack (kom ursprungligen från ngn fb grupp jag inte är med i) att
1) stänga av sentry mode
2) göra en power off från menyn
3) vänta (jag gjorde annat en timme)
Efter det så hoppade sakerna igång igen. Det var något med kalibrering som behövdes men som förhindrades av sentry mode.
Innan så hade jag prövat 1 och 2 individuellt utan framgång men tillsammans funkade det.
1) stänga av sentry mode
2) göra en power off från menyn
3) vänta (jag gjorde annat en timme)
Efter det så hoppade sakerna igång igen. Det var något med kalibrering som behövdes men som förhindrades av sentry mode.
Innan så hade jag prövat 1 och 2 individuellt utan framgång men tillsammans funkade det.