Rubriken bör kanske förtydligas. Funderar på att hjälpa mamma som bor på Gotland att byta till en M3. Det skulle vara en perfekt bil för henne och hennes körvanor.
Finns det någon med erfarenhet från att äga Tesla på Gotland? Blir det att resa till Stockholm varje gång man skall serva eller kommer de ned med servicebilen då och då?
En alternativ tanke är ju att man kort och gott struntar i att serva. Road assistance gäller ju även på Gotland. Eftersom Tesla inte kräver service kan det ju funka. Eventuella smågrejer får man leva med. Men efter att ha ägt en X i tre år så vet jag att man mer eller mindre har klippkort hos SC. Ni som har haft M3 ett tag nu, är det samma visa med den? Det är ju en betydligt enklare bil med färre delar som kan gå sönder, plus att de hunnit lära en del av misstagen.
Kan man ha en M3 på Gotland?
Moderator: Redaktion
Re: Kan man ha en M3 på Gotland?
Vi är ju många som har helt problemfria bilar också... Min Model 3 är min tredje Tesla. Jag skulle hittills ha klarat mig utmärkt utan ett enda besök på SC.
Personligen hade jag inte oroat mig, mer och mer kan de ju också lösa på distans. Gotland är ju perfekt för elbil, Model 3 är ju nästan overkill dock med tanke på hur platt det är och hur långsamt man får köra
Magisk bil dock!
Personligen hade jag inte oroat mig, mer och mer kan de ju också lösa på distans. Gotland är ju perfekt för elbil, Model 3 är ju nästan overkill dock med tanke på hur platt det är och hur långsamt man får köra

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ja egentligen räcker en leaf eller någon annan bil med kortare räckvidd och även utan snabbladdning. Jag har dock svårt att inte färgas av Elons uttalande om att allt annat än Tesla är som att köpa häst och vagn idag. 

Angående Gotland. Ska dit över sommaren, kan ej ladda där jag bor.
Vart kan man ladda? Kommer vara nere i Burgsvik. Hemse?
Model Y LR
Model S 100D -18
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Din mor kommer inte ha några problem med att kunna ha en 3:a.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Höst och vagn är kanske inte så fel speciellt på Gotland om din mamma inte har tänkt göra långa resor, ja hon kanske tom är mer van vid detta och uppskattar höst och vagn mer.Beigler skrev:Ja egentligen räcker en leaf eller någon annan bil med kortare räckvidd och även utan snabbladdning. Jag har dock svårt att inte färgas av Elons uttalande om att allt annat än Tesla är som att köpa häst och vagn idag.
En Nissan leaf 40kw kanske kan funka eller en kia e-Niro kanske..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Samma här. Jag har iaf sett en Tesla laddas på parkeringen bakom ICA i Hemse...termosen skrev:Angående Gotland. Ska dit över sommaren, kan ej ladda där jag bor.