Demobil från Europa senaste året?
Moderator: Redaktion
- jonsalgerier
- Teslaägare
Demobil från Europa senaste året?
Hej!
Finns det någon som hämtat hem en demobil från Europa (genom Tesla) på sistone och som vet vilka avgifter som tas ut nu?
Jag vill minnas att det förut var transportavgift och anpassning till svenska nybilsförsäkrings-modellen men jag minns inte vilka priser det var och det kan ju ha ändrats.
Har något mer tillkommit?
/Jons
Finns det någon som hämtat hem en demobil från Europa (genom Tesla) på sistone och som vet vilka avgifter som tas ut nu?
Jag vill minnas att det förut var transportavgift och anpassning till svenska nybilsförsäkrings-modellen men jag minns inte vilka priser det var och det kan ju ha ändrats.
Har något mer tillkommit?
/Jons
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Demobil från Europa senaste året?
Jag tog in en offert på en Model X för två månader sen och då var pris påslaget ca 33kkr på en bil i 900kkr klassen. Det kan vara en fingervisning iaf.
Tesla Model Y
- jonsalgerier
- Teslaägare
Kanon! Precis vad jag behövde. Tack!gellerstam skrev:Jag tog in en offert på en Model X för två månader sen och då var pris påslaget ca 33kkr på en bil i 900kkr klassen. Det kan vara en fingervisning iaf.
/Jons
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Den bilen stod i Luxemburg. Kan ev. ha betydelse på transportavstånd?jonsalgerier skrev:Kanon! Precis vad jag behövde. Tack!gellerstam skrev:Jag tog in en offert på en Model X för två månader sen och då var pris påslaget ca 33kkr på en bil i 900kkr klassen. Det kan vara en fingervisning iaf.
/Jons
Tesla Model Y
- jonsalgerier
- Teslaägare
Ja inte omöjligt, men jag kollar mest på Tyskland/Holland så det borde ju inte vara värre eller i alla fall superstor skillnad.gellerstam skrev:Den bilen stod i Luxemburg. Kan ev. ha betydelse på transportavstånd?jonsalgerier skrev:Kanon! Precis vad jag behövde. Tack!gellerstam skrev:Jag tog in en offert på en Model X för två månader sen och då var pris påslaget ca 33kkr på en bil i 900kkr klassen. Det kan vara en fingervisning iaf.
/Jons
Är det någon som vet ungefär hur länge man får vänta tills man kan få leverans på en demobil från Europa?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Vad är vitsen med en demobil från europa?
eNiro -19
Förhandsbokat VW ID3
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
- jonsalgerier
- Teslaägare
Ibland lite billigare.Headline skrev:Vad är vitsen med en demobil från europa?
Större urval.
Jag tog offert på en ej inregistrerad lagerbil från Holland för 1 månad sedan, då tog de ingen avgift alls.
Transporten Nederländerna-Sverige har de ju i alla fall, så det är väl rimligt att de inte tar betalt för den transporten två gånger. Det är kanske mer om man vill ha en bil som redan skickats till Spanien eller något.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Samma här en S75D ny med old AP grå beige och taklucka för 723 och då skulle man få 60 i bonusen också. Så typ 660 för en ny S75D ser dom begagnade för 760 med typ 3000mil på mätaren. Så den borde man nästan kunna köra ett år och få tillbaka pengarna.RoadFury skrev:Jag tog offert på en ej inregistrerad lagerbil från Holland för 1 månad sedan, då tog de ingen avgift alls.
Dock så är skatteverket långsamma med att ändra min folkbokföringsadress vilket ställer till det. Så jag lär missa den.
Hur som helst ingen transportkostnad från NL.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- jonsalgerier
- Teslaägare
Det låter ju kanon!Pontus skrev:Samma här en S75D ny med old AP grå beige och taklucka för 723 och då skulle man få 60 i bonusen också. Så typ 660 för en ny S75D ser dom begagnade för 760 med typ 3000mil på mätaren. Så den borde man nästan kunna köra ett år och få tillbaka pengarna.RoadFury skrev:Jag tog offert på en ej inregistrerad lagerbil från Holland för 1 månad sedan, då tog de ingen avgift alls.
Dock så är skatteverket långsamma med att ändra min folkbokföringsadress vilket ställer till det. Så jag lär missa den.
Men jag antar att nybilsgarantin tillkommer? Eller har de bakat in det med?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Du borde kunna köpa den på någon annan och antingen köra så i sex månader eller vänta med att ställaPontus skrev:Samma här en S75D ny med old AP grå beige och taklucka för 723 och då skulle man få 60 i bonusen också. Så typ 660 för en ny S75D ser dom begagnade för 760 med typ 3000mil på mätaren. Så den borde man nästan kunna köra ett år och få tillbaka pengarna.RoadFury skrev:Jag tog offert på en ej inregistrerad lagerbil från Holland för 1 månad sedan, då tog de ingen avgift alls.
på den tills du står som ägare... Lite meckigt och kanske inte görbart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vi behöver den ju inte utan det är nog bättre med en 3 SR+ som andrabil men ibland blir man sugenBjelke skrev:Du borde kunna köpa den på någon annan och antingen köra så i sex månader eller vänta med att ställaPontus skrev:Samma här en S75D ny med old AP grå beige och taklucka för 723 och då skulle man få 60 i bonusen också. Så typ 660 för en ny S75D ser dom begagnade för 760 med typ 3000mil på mätaren. Så den borde man nästan kunna köra ett år och få tillbaka pengarna.RoadFury skrev:Jag tog offert på en ej inregistrerad lagerbil från Holland för 1 månad sedan, då tog de ingen avgift alls.
på den tills du står som ägare... Lite meckigt och kanske inte görbart...

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Om jag förstår rätt så fixar de hem en lagerblad från Nederländerna utan att det kostar extra. Men jag antar att du måste handla genom en Sales Advisor då och inte bara klicka i en på webben.
Det är väldigt sugna på att sälja Model X just nu i alla fall, märkte jag när jag kollade på Model 3.
Det är väldigt sugna på att sälja Model X just nu i alla fall, märkte jag när jag kollade på Model 3.
- jonsalgerier
- Teslaägare
Ja jag får nog ta och pallra mig iväg till en säljhall så jag kan få tag på en säljare med namn. När man ringer dem så går det trögt.LarsL skrev:Om jag förstår rätt så fixar de hem en lagerblad från Nederländerna utan att det kostar extra. Men jag antar att du måste handla genom en Sales Advisor då och inte bara klicka i en på webben.
Bilarna verkar gå fort nu hur som helst, man har inte lång tid på sig att ta beslut.