Jag tycker att antalet elbilar som man ser i trafik har ökat dramatiskt den senaste tiden. Och speciellt roligt var något som inträffade idag.
Jag bor på landet och i morse kl 06:15 svängde jag, på min väg till jobbet, ut på stora landsvägen i min blå Renault Zoe. Så här dags är det väldigt lite bilar ute och åker. Under de närmaste 10 km brukar jag kanske möta 2-3 bilar totalt.
Lite längre fram ansluter en väg från det lilla samhället Ålberga. Där möter jag en vit Zoe (som jag brukar möta så här dags) samtidigt som det kommer en röd Zoe från Ålberga! Det var ett magiskt ögonblick!
Och i går eftermiddag parkerade jag vid Jula i Nyköping. Framför mig stod en Tesla S och bredvid mig en Leaf facelift.
När jag åker på E4 mellan Norrköping och Nyköping så ser jag alltid ett ganska stort antal Teslor och även andra elbilar. Det är lite svårt att identifiera e-Niro, Leaf facelift och Kona som man möter på vägen eftersom de inte sticker ut lika mycket, men ibland lyckas jag även med det.
Det är riktigt roligt att se så många elbilar ute på vägarna!
Det blir allt vanligare med elbilar!
Moderator: Redaktion
Re: Det blir allt vanligare med elbilar!
Japp, håller med dig, man ser faktiskt många fler sista tiden, beror väl på att fler o fler får upp ögonen
Jag bor längst söderut i landet och där är det många teslor och i3:or som dominerar.
Tror faktiskt att tillkomsten av Tesla center i Malmö har gjort mycket för att just teslor härjar
här nere, i mitt eget fall så är det så.
Men oavsett vilken elbil det handlar om, så är det många elbilar vi vill se på vägarna.

Jag bor längst söderut i landet och där är det många teslor och i3:or som dominerar.
Tror faktiskt att tillkomsten av Tesla center i Malmö har gjort mycket för att just teslor härjar
här nere, i mitt eget fall så är det så.
Men oavsett vilken elbil det handlar om, så är det många elbilar vi vill se på vägarna.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Japp, det är helt klart fler elbilar ute nu, så pass att de börjar märkas ute på vägarna lite varje dag. Till skillnad mot en gång i halvåret som det var när jag började köra elbil själv.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Ja, och just Teslor ser man i princip hela tiden nu tycker jag. Jag bor med utsikt över en större väg (2+2 körfält) och kan i princip när som helst under dagen bara gå fram till fönstren och titta ut, vänta max några minuter och så ser jag en eller flera Teslor. Jag gjorde just det, och det tog ca 1 minut innan en grå X åkte förbi.
Hur känner man igen en e-Niro?
Hur känner man igen en e-Niro?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Det är väl inte så konstigt, såldes nästan 4,5 ggr fler elbilar i maj 2019 än i maj 2018.
e-Niro känner man igen på den stängda grillen och den blåa accenten som finns lite varstans på bilarna
e-Niro känner man igen på den stängda grillen och den blåa accenten som finns lite varstans på bilarna
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017