Flygande föremål, buckla i huven
Moderator: Redaktion
Flygande föremål, buckla i huven
Plötsligt kommer ett blått föremål flygande i luften och dunsar rakt ned i frunkhuven. Pang! Jag trodde det var en boll men när jag lyckats parkera och gått tillbaka till platsen där föremålet kom flygande så hittade jag ett blått hjul med avslagen axel på gatan, rullandes runt bland bilarna som körde i rondellen. Jag hann inte uppfatta var hjulet kom ifrån. Det kom farande ur tomma luften!
Nu behöver jag tips om vart jag ska vända mig för att fixa till bucklan i huven.

Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Re: Flygande föremål, buckla i huven
Går det som skadegörelse på försäkringen?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Jag har 6000 kr i självrisk hos Watercircles om det inte finns en motpart.
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- lator
- Teslaägare
Maximal otur...
Vet du vad det är för slags hjul? Ett litet mysterium hur det kunde komma flygande i luften tycker jag.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Båttrailer?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jorå, det tyckte jag också. Närmar mig en hyfsat trafikerad rondell i rusningstrafik i Hammarby sjöstad där man fokuserar på trafikflödet som kommer från alla håll i en aldrig sinande ström. Alla vill ju få plats och komma vidare i trafiken! Inte någonsin har jag haft beredskap för dylika flygande föremål. Båtsläp låter ju som en plausibel förklaring!lator skrev:Maximal otur...Vet du vad det är för slags hjul? Ett litet mysterium hur det kunde komma flygande i luften tycker jag.
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Gud vad tråkigt. Tyvärr är dent-repair oftast inte ett alternativ. Det finns inte många som vågar sig på Teslas aluminium. Det finns risk att det kan bli ännu värre har jag fått höra av en som håller på med sånt. Och om lacken är skadad går det inte ändå.
Klassisk lagning med omlackering av hela huven får du vara beredd på tror jag. Din självrisk känns som en ganska liten insats i detta sammamhanget.
Klassisk lagning med omlackering av hela huven får du vara beredd på tror jag. Din självrisk känns som en ganska liten insats i detta sammamhanget.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Fast Bilar-Med-Sladd-Fabian hade ju kört en hel del spot-repair på sin S. Med gott resultat som det lät
Model S Standard Range Raven
Om det inte ör någon lackskada går det fixa för ca 1500kr
Det gjorde jag efter ett dörruppslag för något år sen.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Berätta mer!Toja skrev:Om det inte ör någon lackskada går det fixa för ca 1500kr
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag fick bort en liten stenskottsbuckla i frunkhuven på min första Model S med Dent-repair. Kontakten fick jag via Johan på Rosenbergs Inpol.
Fick en stor sten på motorhuven som kom flygande från mötande lastbil på motorvägen förra året. Stor buckla och omlackering av hela huven plus byte av ruta som resultat. Såg varken märke eller reg-nummer.
Polisanmälde och fick det klassat som skada vid smitning.
Då blir självrisken 2000. Resten står Trafikförsäkringsföreningen för.
Polisanmälde och fick det klassat som skada vid smitning.
Då blir självrisken 2000. Resten står Trafikförsäkringsföreningen för.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- Gustafsson
- Teslaägare
Glöm inte att spara dashcam efter det hänt något. Bilderna blir iaf dagtid ganska bra!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Haha! Zelda är född i mars 2014 utan kamera. Gamla gumman.Gustafsson skrev:Glöm inte att spara dashcam efter det hänt något. Bilderna blir iaf dagtid ganska bra!

BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Lämnade bilen till Dent repair på Celciusgatan i Stockholm och de lyckades trolla bort bucklan helt och hållet. Efter att de polerat syns ett pyttelitet märke om man tittar noga. Tack för tipsen jag fick i tråden, de var väl värda. 

BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40