Själv fick jag 750 gratismil och fick avdrag på 286 km efter att ha laddat 71kW, eller 440 km (rated). Vilket förstås också var lite fel, men helt i linje med vad TeslaBjörn tidigare rapporterat, att Model 3 är såpass energieffektiv att man får fler fria mil än utlovat. Dvs en faktor på 1,54 ggr (286 km avdrag på 440 km laddat). Eller om man så vill 248 Wh/km
Efter några dagar hade en av de som använt min referral hämtat ut sin Tesla och jag fick ytterligare 750 mil. Trodde då att jag skulle ha 14714 km. Men hade bara 14523 km. Så av någon underlig anledning, så var det draget 191 km, trots att jag inte ens varit på en SuC. Så då har Tesla helt plötsligt dragit 477 km, på mina laddade 440 km. Det känns fair. Men sedan såg jag ett inlägg på FB att min referral hade kört till Oslo (från Malmö). 565 km körda, men hans 7500 km hade minskat till 4718 km!

Uppenbarligen inte bara en del i Sverige som anser detta vara ett problem: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... fPAIg8C9Lo
Rapportera gärna hur er förbrukning av de fria milen fungerar här (ja, alltså ni som har begränsat antal fria mil, inte fri SuC for life