200kw?
Moderator: Redaktion
200kw?
https://www.topgear.com/car-news/electr ... -car-world
Inte sett nått om detta. Vore väl trevligt om det stämmer.
Inte sett nått om detta. Vore väl trevligt om det stämmer.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: 200kw?
Det står lite om det i firmwaretråden men att döma av teslafi-datat så har inte utrullningen börjat i Europa ännu, enbart Kalifornien än så länge
SR och SR+ har jag läst nånstans att de maxar runt 100kw. Alla rapporter om snabbare än så gäller ju LR.
Nu har det börjat komma till svenska Model 3:or! Ej till min dock.default skrev:Det står lite om det i firmwaretråden men att döma av teslafi-datat så har inte utrullningen börjat i Europa ännu, enbart Kalifornien än så länge
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nån får testa på IONITY sen.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Ah, teslabjörn såklart.
Tesla 3, 10-70% på 20 min!
10-50% på 11 min!
Blir ca 5 till 25 mil på 11 min!
10-50% på 11 min!
Blir ca 5 till 25 mil på 11 min!
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Lite mer än 20 km/min eller 10 mil på 5 min. Nu börjar det bli fart i grejorna.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Och om man laddar på Tesla 250kW V3 laddare,Pontus skrev:Lite mer än 20 km/min eller 10 mil på 5 min. Nu börjar det bli fart i grejorna.
pratar man om 12 mil på 5 min!
Får se när de skruvar upp farten på v2 laddarna i Europa då. Se om de också blir 150kW eller om CSS gör att de kan öka lite till.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Men det lär ju dröja innan en sådan finns i Europa. Typ 1,5 år skulle jag gissa på.Zalman3 skrev:Och om man laddar på Tesla 250kW V3 laddare,Pontus skrev:Lite mer än 20 km/min eller 10 mil på 5 min. Nu börjar det bli fart i grejorna.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Den laddar i ca 933km/h vid 150kW.frippan skrev:Får se när de skruvar upp farten på v2 laddarna i Europa då. Se om de också blir 150kW eller om CSS gör att de kan öka lite till.
Det blir ca 1,5 mil i minuten.
10-60% på 15 minuter.
Blir 5 till 30 mil på 15 minuter.
- Gustafsson
- Teslaägare
Snart blir idle fees en viktig inkomstkälla för Tesla, svårt att hinna med de kroppsliga behoven om laddningen blir ännu snabbare.... 

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Blir ilands problem, ladda först, flytta bilen.Gustafsson skrev:Snart blir idle fees en viktig inkomstkälla för Tesla, svårt att hinna med de kroppsliga behoven om laddningen blir ännu snabbare....
Sen äta

Jag tror ju de i de flesta fall kommer ha v3 på samma platser som ”gamla” suc. Dvs de sätter upp några få laddare per station.
Då kan man välja, om man vill ta lite längre paus så tar man dom gamla. Om man vill iväg snabbast möjligt tar man v3.
I praktiken kanske det blir så att man tar ungefär vartannat stopp på gamla och vartannat på v3.
Då kan man välja, om man vill ta lite längre paus så tar man dom gamla. Om man vill iväg snabbast möjligt tar man v3.
I praktiken kanske det blir så att man tar ungefär vartannat stopp på gamla och vartannat på v3.
taliz skrev:Jag tror ju de i de flesta fall kommer ha v3 på samma platser som ”gamla” suc. Dvs de sätter upp några få laddare per station.
Vilket innebär att man inte kan välja, eftersom folk kommer att välja de snabbare bara för att

Kan folk ställa fossilbilar på laddplatser så kan folk ställa sina elbilar på fel platser också (händer ju redan).
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Om du alltid måste gå mitt i maten för att flytta bilen kanske du väljer V2 istället för V3. Jag skulle ha gjort det båda laddtillfällena på väg upp från Stockholm till Luleå.Jeppe_E skrev:[
Vilket innebär att man inte kan välja, eftersom folk kommer att välja de snabbare bara för att![]()
Sen är jag inte helt säker på att Tesla kommer att göra kombinerat V2 samt V3. Tänker mig att laddare som ex den kommande i Skaulo blir V3, där finns det tydligen bara en Ica butik i närheten. Inte lika säker på att man bygger om alla befintliga laddare , speciellt där det finns restauranger och dylikt i närheten.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ser ingen anledning att byta ut fungerande v2 laddare, i allafall i närmaste tiden.
Däremot kul att ininity kan stäcka lite på sig. (de har fått lite [oförtjänt] dåligt rykte av tesla ägare).
men närmast 200 kw är roligt även om man inte har en model3 (undrar hur länge det dröjer innan andra märken kommer upp i de hastigheterna)
Däremot kul att ininity kan stäcka lite på sig. (de har fått lite [oförtjänt] dåligt rykte av tesla ägare).
men närmast 200 kw är roligt även om man inte har en model3 (undrar hur länge det dröjer innan andra märken kommer upp i de hastigheterna)
200kw?
Nej bygga om eller byta ut tror jag inte man gör. Snarare att man utökar med fler stolpar, som då är v3.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det kan förklara varför de lämnade 4 betongfundament tomma i Töres supercharger!taliz skrev:Nej bygga om eller byta ut tror jag inte man gör. Snarare att man utökar med fler stolpar, som då är v3.
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Darn! Jag som hade lagt bilbytarplanerna på hyllan... Det här + låg förbrukning är i min bok de största grejorna med Model 3. Det blir en helt annan dimension på långkörningar!
Model S Standard Range Raven
Tyckte Elon tryckte rätt mycket på att v3 faktiskt sparar bra med pengar åt Tesla.Pontus skrev:Men det lär ju dröja innan en sådan finns i Europa. Typ 1,5 år skulle jag gissa på.Zalman3 skrev:Och om man laddar på Tesla 250kW V3 laddare,Pontus skrev:Lite mer än 20 km/min eller 10 mil på 5 min. Nu börjar det bli fart i grejorna.
Stämmer det så bör de ju bygga nästan uteslutande sådana så fort de fått upp volym.