Operationell leasing
Moderator: Redaktion
Operationell leasing
Är det någon som har erfarenhet av operationell leasing hos ALD? Verkar bättre erbjudande på Model 3 jmfr med Autolease och Leaseplan. Men jag blir lite förvirrad av att man kan välja bort driftsavtalet. Vad har man då? En variant av finansiell.leasing men med ett garanterat restvärde? Och en hyra som inte belastar balansräkningen?
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Operationell leasing
Jag har besällt min Model 3 som leasing via ALD (personalbil). Bilen har dock inte levererats än så jag har inte börjat leasingperioden än (räknar med 1 juli). Jag tror inte att jag hade valet att välja bort driftsavtalet. Jag försökte välja bort vinterhjulen för att istället ha råd med annan färg på bilen, men så fick man inte göra tydligen.max001 skrev:Är det någon som har erfarenhet av operationell leasing hos ALD? Verkar bättre erbjudande på Model 3 jmfr med Autolease och Leaseplan. Men jag blir lite förvirrad av att man kan välja bort driftsavtalet. Vad har man då? En variant av finansiell.leasing men med ett garanterat restvärde? Och en hyra som inte belastar balansräkningen?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5