- Även om det bara är rykten kände i alla fall jag en uns av stiltje i min iver att få prova nästa stora sw-release

... fast jag längtar ju knappast mindre efter nästa uppdatering nu

Moderator: Redaktion
Nej, inte ny hårdvara för Autopilot... Han bekräftade återigen (det även Elon sagt tidigare) att det kommer krävas ny hårdvara för Autonomous...Niclas skrev:Återigen bekräftat att de snart kommer ny hårdvara för AP till model S. Hårdvaran som sitter nu är inte tillräckligt bra.
Innan D-day höll jag med dig... Jag hade inte sett autopilot komma eller AWD, men nu släppte dom det och när jag då hängde på låset och skulle beställa blev det liksom... Va, kan jag få min barndomsdröm med både självkörande och 4-hjulsdriven bil för bara 30 tkr mer... Ha, självklart!hybris skrev:Fick jag prioritera för min egen bil så skulle autopilot inte var prio. Jag vill tex följande med högre prio:
* chrome webbrowser med full stöd
* app store
* LTE
* möjlighet att klona mobiltelefonskärmen på Teslas skärm med touchstöd
Att släppa ratten på motorvägen känns inte som prio. Risken att något går fel med katastrofal PR känns... Autoparkering har jag aldrig haft stort behov av. Backa ur garaget etc är mest coolt men inte en killer.
Däremot förstår jag att detta är första steget till att vi inte kommer ha en ratt i bilen... Ja att äga bilar kommer troligen bli meningslöst. uberliknande firmor fraktar oss i självkörande bilar vart vi vill. Alla bilar är autonoma och ja kanske tom flyger...
Det är såklart en vanesak. Jag som kör så mycket långturer vill inte vara utan adaptiv farthållare mm.hybris skrev:En fundering. Jag blir trött av att köra med fartradar på. Man kör ju inte aktivt så på längre resor blir man trött snabbare vs nör man kör aktivt, styr själv och kanske rask marschfart... Detta är en klar risk med dessa system. De behöver även kolla föraren...
I faktarutan till en artikel på Ny Teknik sägs det att det tar 9 sekunder att få en förare att komma med i matchen när självkörande lastbilar får problem och vill att föraren tar över.hybris skrev:Tycker absolut fartradarn är bra. Men man blir slö som en sengångare efter en längre körning med den...
... vad är egentligen användarnyttan med autopilot? Finns det någon?hybris skrev:En fundering. Jag blir trött av att köra med fartradar på. Man kör ju inte aktivt så på längre resor blir man trött snabbare vs nör man kör aktivt, styr själv och kanske rask marschfart... Detta är en klar risk med dessa system. De behöver även kolla föraren...
Det är svårt att låta bli.danni skrev:Man kan kolla mobilen när man kör även om man inte har autopilot. Den stora frågan är väl huruvida man bör, både med och utan autopilot.
Och jag tycker det är bättre att kolla mobil med autopilot än utanMartinen skrev:Det är svårt att låta bli.danni skrev:Man kan kolla mobilen när man kör även om man inte har autopilot. Den stora frågan är väl huruvida man bör, både med och utan autopilot.