Men AP i senaste utförandet, herregud, vågar knappt använda den, medtrafikanterna tror väl att man är berusad.
Bilen bla tvärnitar på E18 vi grillby avfarten då den tror att det plötsligt blir 70 km/h.
Filbyten sker väldigt bryskt och osmidigt.
Nöjer mig med att köra på farthållaren så länge.
Hursomhelst en underbar bil.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Med bland annat teslafi.com, den letar reda på koderna.
När beställde du? Har själv beställt en MS så det vore intressant att få en vink om hur lång tid det kan ta. Hur upplever du nya fjädringen? Gärna en recension då du är en av de första som fått ”nya” bilen.
När beställde du? Har själv beställt en MS så det vore intressant att få en vink om hur lång tid det kan ta. Hur upplever du nya fjädringen? Gärna en recension då du är en av de första som fått ”nya” bilen.
Jag var en av dom som ombeställde och knep en "reabil", har AP3 men ej nya fjädringen och frammotor.
Med bland annat teslafi.com, den letar reda på koderna.
Var på Teslafi ser man detta?
Settings/account nästan längst ner på sidan.
TeslaFi has found your vehicle to have Autopilot version 2.5 but you may have version 3. Please note that all Model 3's currently output the same option codes and differentiating hardware 2.5 and hardware 3 is not possible.
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
Men AP i senaste utförandet, herregud, vågar knappt använda den, medtrafikanterna tror väl att man är berusad.
Bilen bla tvärnitar på E18 vi grillby avfarten då den tror att det plötsligt blir 70 km/h.
nu påstår jag inte att du inte har AP3, men min AP2.5 beter sig på precis samma sätt, det är riktigt pinsamt!
häromdagen ställde den om sig till 40 på en 70-väg och tokbromsade, den visade ett meddelande "press accelerator to continue". inte bara konstigt, direkt farligt.
nu påstår jag inte att du inte har AP3, men min AP2.5 beter sig på precis samma sätt, det är riktigt pinsamt!
häromdagen ställde den om sig till 40 på en 70-väg och tokbromsade, den visade ett meddelande "press accelerator to continue". inte bara konstigt, direkt farligt.
Jag vet inte vilken AP jag har, men jag har full självkörning i min model s och den är en 2019 och min fru vägrar att åka med bilen om jag kör på AP.
Den här utsatt oss för fara för många gånger helt enkelt, pratade med sc om detta och de bekräfta massor av problem med AP.
Jag vet inte vilken AP jag har, men jag har full självkörning i min model s och den är en 2019 och min fru vägrar att åka med bilen om jag kör på AP.
Den här utsatt oss för fara för många gånger helt enkelt, pratade med sc om detta och de bekräfta massor av problem med AP.
Jag trodde att nya AP skulle vara åtminstone ikapp AP1 men det är inte ens nära, den vinglar som AP1 gjorde i början
och den har tydligen svårt att se när en kurva kommer för den hamnar alltid för långt ut i filen... Först tänkte
jag att den behöver kalibrera in sig på bilen men efter typ 10-15 mil kör den exakt lika
Med tanke på hur farligt långt ut den kommer vid svängar så har jag inte våga testa filbyte än...
Däremot är den bättre på att se linjer och kanter på vägen, den verkar tom funka på väg helt utan linjer
Det är konstigt, kör jag bilen på noa så uppför den sig betydligt bättre i kurvorna, mycket jämnare genom kurvan än om jag kör bara på ap.
På AP så hackar den sig igenom kurvan, kan då också komma farligt långt ut i kurvan.
Någon annan som märkt denna skillnad?
Jag tycker att det blev klart sämre med senaste 2019.20.1, framförallt utanför motorväg. 2019.16.1 eller tidigare var faktiskt klart bättre.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag tycker att det blev klart sämre med senaste 2019.20.1, framförallt utanför motorväg. 2019.16.1 eller tidigare var faktiskt klart bättre.
O herre gud kan det verkligen vara så illa jag fick min uppdatering igår och har inte hunnit
testat den
Ja, som jag upplever det iaf. Samma på både min S och X. På motorväg fungerar fortfarande bra.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Även min m3 är mycket sämre efter den fick 2019.20.1. Har kört hem från Italien de senaste dagarna och efter uppdateringen känns det som den fått in avfarternas hastighet ibland på autobahn och tvärbromsat ner till 90 och 70.
Även min m3 är mycket sämre efter den fick 2019.20.1. Har kört hem från Italien de senaste dagarna och efter uppdateringen känns det som den fått in avfarternas hastighet ibland på autobahn och tvärbromsat ner till 90 och 70.
Det där känner jag igen, men tyvärr med den gamla uppdateringen.