A76 skrev:Medveten om nuvarande Idle Fees, poängen var att höja dessa rejält i stigande skala.. det ökar definitivt genomströmingen.
Ja och gärna notification i Tesla-appen om att tiden håller på att gå ut, typ som i parkeringsapparna.
Moderator: Redaktion
A76 skrev:Medveten om nuvarande Idle Fees, poängen var att höja dessa rejält i stigande skala.. det ökar definitivt genomströmingen.
markuswesterberg skrev:A76 skrev:Medveten om nuvarande Idle Fees, poängen var att höja dessa rejält i stigande skala.. det ökar definitivt genomströmingen.
Ja och gärna notification i Tesla-appen om att tiden håller på att gå ut, typ som i parkeringsapparna.
Hertsh skrev:+1. Alldeles för mycket pekpinnar och förståsigpåare här inne. Sen skall alla självklart visa respekt för andra och jag gillar inte när andra använder laddplatser som parkeringsplats när de inte längre laddar (eller ICE'ar).
A76 skrev:Varför inte bara höja priset för att stå kvar om bilen är fulladdad? Typ första 5-10 min gratis sedan ökande skala upp till 100kr per minut efter kanske 30 min. Då kommer ingen lämna kvar bilen på en plats någon behöver ladda på.
Hertsh skrev:juristen skrev:Eller så låter man alla ladda som dom vill.![]()
Om det är folk som inte kan ladda hemma så tycker jag att det är strålande att de ändå skaffat en Tesla, trots omaket att åka till superchargers för att ladda. Och så länge Tesla säljer bilar med gratis laddning så kommer det självklart också innebära att ägare av dessa bilar är mer benägna att ladda på superchargers. Och det är helt upp till dem!
Varför skulle de på långresa ha "bättre rätt" till superchargers än andra? De som vardagsladdar kan ha precis lika bråttom till sin nästa punkt på schemat.
Blir det för hög belastning på laddarna så det blir kö, då får Tesla bygga fler laddare, öka kapaciteten och laddhastigheten. Jag tycker det är lite bakvänt att tycka att de är de som laddar som är problemet. Det är upp till var och en att prioritera hur de vill använda superchargers, man får väl ändå utgå att alla gör så gott de kan utifrån sina förutsättningar.
+1. Alldeles för mycket pekpinnar och förståsigpåare här inne. Sen skall alla självklart visa respekt för andra och jag gillar inte när andra använder laddplatser som parkeringsplats när de inte längre laddar (eller ICE'ar).
Svirre skrev:Pratade med montör idag. Det blir 12st platser till att börja med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster