Tesla slutat skicka med lightningkabel
Moderator: Redaktion
Måste köpa en egen vinklad lightningkabel som passar till mittkonsolen, nu när Tesla slutat skickat med sådana. Hur kort är den som skickats med tidigare? Känns som längre än 0,5 m skulle knöla sig därinne... Någon som rentav har köptips? Inte så lätt att hitta som jag trodde.
Re: Tesla slutat skicka med lightningkabel
Snart slutar de väl med att skicka med golvmattor också.... eller vänt...
Denna funkar OK, sitter inte lika bra som originalet:
https://www.biltema.se/kontor---teknik/ ... 2000038177
Model 3 Performance 2024 · Volvo EX30 2024 · Model 3 Performance 2024 · Model 3 LR AWD 2019
Såg den, men tänkte att 1 m är för långt… Är det därför den sitter sämre, eller för att den är sämre byggd?dgp skrev:Denna funkar OK, sitter inte lika bra som originalet:
Är väl lite udda att dom skickat med kablar innan egentligen. Gör någon annan det?
Däremot borde dom ha qi som standard kan jag tycka. Borde vara en del av ”premium” interiör om inte annat.
Däremot borde dom ha qi som standard kan jag tycka. Borde vara en del av ”premium” interiör om inte annat.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
taliz skrev:Är väl lite udda att dom skickat med kablar innan egentligen. Gör någon annan det?
Då hade de ju inte kunnat sälja den i shoppen och tjäna mer pengar

Låg en påse med lightning och miniusb (eller vad den nu heter) i bilen som jag hämtade den 24 maj.
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag frågade efter kabel och fick den på posten efter några dagar. Montera fick jag göra själv dock...
Fast det var ett år sedan nu.
Fast det var ett år sedan nu.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
kan man tycka. Men som det nu är kan man väl inte byta till qi utan att omöjliggöra sentrytaliz skrev:Är väl lite udda att dom skickat med kablar innan egentligen. Gör någon annan det?
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Det kan man visst. Det är bara att köra med en Y-kabel. Nomad skickar med två sådana när man köper deras trådlösa laddare för Model 3.Alan Vega skrev:kan man tycka. Men som det nu är kan man väl inte byta till qi utan att omöjliggöra sentrytaliz skrev:Är väl lite udda att dom skickat med kablar innan egentligen. Gör någon annan det?
Ah! Tack, hade ingen aning. Då blir det lösningen för mig.Trean skrev:Det kan man visst. Det är bara att köra med en Y-kabel. Nomad skickar med två sådana när man köper deras trådlösa laddare för Model 3.Alan Vega skrev:kan man tycka. Men som det nu är kan man väl inte byta till qi utan att omöjliggöra sentrytaliz skrev:Är väl lite udda att dom skickat med kablar innan egentligen. Gör någon annan det?
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Längd är 37cm
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.