Kondens i baklyse
Moderator: Redaktion
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Kondens i baklyse
Hej!
Någon fler än mig som behöver fixa baklyse som är full i kondens.
Hur har ni fått det fixat, skickar dom nytt eller ska bilen lämnas in?
Någon fler än mig som behöver fixa baklyse som är full i kondens.
Hur har ni fått det fixat, skickar dom nytt eller ska bilen lämnas in?
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Kondens i baklyse
På min förra S bytte SC i sb med en service. Bägge strålkastarna och ett bakljus...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag har också haft lite kondens i mina baklyktor. Har anmält det till SC och bokat en tid för att fixa det.
Om fiskar inte bor där så kan ni numera i princip glömma att få det bytt på garanti.
Dessa tider är typ förbi och tesla lägger mer fokus på att minska service kostnader än att ha premium service
Dessa tider är typ förbi och tesla lägger mer fokus på att minska service kostnader än att ha premium service
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fast det där såg ju överjävligt ut så det tar dom nog... 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bjelke skrev:Fast det där såg ju överjävligt ut så det tar dom nog...

Ok lite värre än min

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fick kondens p.g.a en liten spricka i glaset på min Model 3. Fick det fixat av en Tesla Ranger som kom ut och bytte på 10 minuter och har inte haft problem sedan dess. Hade tidigare problem med kondens i backljuset på min Model S (äldre modell), dock utan synbar spricka. Blev också bra efter byte (på SC den gången).
Personligen är den här typen av kondens något som jag stör mig på och vill få åtgärdat så snabbt som möjligt.
Personligen är den här typen av kondens något som jag stör mig på och vill få åtgärdat så snabbt som möjligt.
- snowtroll
- Teslaägare
Hur fick du ut en Tesla Ranger?MEL skrev:Fick kondens p.g.a en liten spricka i glaset på min Model 3. Fick det fixat av en Tesla Ranger som kom ut och bytte på 10 minuter och har inte haft problem sedan dess. Hade tidigare problem med kondens i backljuset på min Model S (äldre modell), dock utan synbar spricka. Blev också bra efter byte (på SC den gången).
- snowtroll
- Teslaägare
ringde in på reservdelar och blev ombedd att skicka bild med en beskrivning samt reg-nummer i Subject till stockholm_service@tesla.com
fortsättning följer...
fortsättning följer...
Gjorde nog ungefär som du, ringde SC som bad mig maila in en bild. Sen ringde de upp och frågade om jag stod i garage så kunde de skicka en Ranger. (Garage var nog mest att det skulle vara skydd i samband med bytet vid dåligt väder.)snowtroll skrev:Hur fick du ut en Tesla Ranger?MEL skrev:Fick kondens p.g.a en liten spricka i glaset på min Model 3. Fick det fixat av en Tesla Ranger som kom ut och bytte på 10 minuter och har inte haft problem sedan dess. Hade tidigare problem med kondens i backljuset på min Model S (äldre modell), dock utan synbar spricka. Blev också bra efter byte (på SC den gången).
- snowtroll
- Teslaägare
Update: Har börjat få magont typ. Har förbrilt försökt få tag i någon på Tesla i SE via alla kanaler appen webben tel mail och om och om igen.... Ingen hjälp eller återkoppling.
Nu har vattnet börjat ta ut sin rätt och delar av baklyset är ur funktion.
Jag antar att lyset svartnar snart och polisen plockar in en och ....
Börjar bli rätt irri på detta läge.
Har försökt hålla mig cool i tre veckor nu men faen !
jäkligt najs bil men servicen är helt obefintlig i mitt fall. Vad kan man göra? Tips mottages tacksamt...
Nu vill jag ha hit en ranger som fixar på plats.... drömmer jag om nu.
Nu har vattnet börjat ta ut sin rätt och delar av baklyset är ur funktion.
Jag antar att lyset svartnar snart och polisen plockar in en och ....
Börjar bli rätt irri på detta läge.
Har försökt hålla mig cool i tre veckor nu men faen !
jäkligt najs bil men servicen är helt obefintlig i mitt fall. Vad kan man göra? Tips mottages tacksamt...
Nu vill jag ha hit en ranger som fixar på plats.... drömmer jag om nu.
Senast redigerad av snowtroll, redigerad totalt 1 gånger.
- Bjelke
- Teslaägare
Ring det centrala support-numret, det som står i bilen, där kan du få hjälp med att få igång ett ärende (och få kontakt med SC osv) 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- snowtroll
- Teslaägare
TackBjelke skrev:Ring det centrala support-numret, det som står i bilen, där kan du få hjälp med att få igång ett ärende (och få kontakt med SC osv)

- snowtroll
- Teslaägare
Hipp, fick precis meddelande i appen inbox att man kan schedulera service - så jag gjorde direkt och fantastiskt nog gick det denna gång - dock 2 september som första möjliga. Då lär baklyset varit svar ett tag om utvecklingen på scenariot håller i sig.
Kanske dyker upp alternativ om om tidigare åtgärd om nu turen håller i sig.
Kanske dyker upp alternativ om om tidigare åtgärd om nu turen håller i sig.
2 månader till första tid... I höstas ville de inte boka en tid i november när jag pratade med dem i oktober. ”Vi bokar inte så långt fram i tiden, max två veckor i förväg”
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- snowtroll
- Teslaägare
Hmm hoppas på att jag också får det där samtalet inom 2 dagar för återkoppling efter gjord bokning av service. Kanske det finns mer möjligheter till tidigare åtgärder då får man hoppas.
- snowtroll
- Teslaägare
Yey, nu är lyckan åter.
Dom ringde från Tesla och ursäktade sig åter för det läge som blivit , men de bekräftade att jag har en service tid 2 september och att nytt baklyse är beställt.
Så fort detta kommer, troligtvis under kommande vecka, ringer dom igen för att ordna med åtgärd inkl de hängande bakdörrarna.
Mobile service erbjöds med då detta ej finns här i Sundsvall omnejd än så var det lika bra att åka in.
Skulle visst ta 3 timmar.
Mycket trevligt och omhändertagande samtal.
Mycket uppskattat känner jag nu och det känns som oron rann ut i sanden
Tänkte jag måste dela med mig lite av framgångarna också
Mvh Peter
Dom ringde från Tesla och ursäktade sig åter för det läge som blivit , men de bekräftade att jag har en service tid 2 september och att nytt baklyse är beställt.
Så fort detta kommer, troligtvis under kommande vecka, ringer dom igen för att ordna med åtgärd inkl de hängande bakdörrarna.
Mobile service erbjöds med då detta ej finns här i Sundsvall omnejd än så var det lika bra att åka in.
Skulle visst ta 3 timmar.
Mycket trevligt och omhändertagande samtal.
Mycket uppskattat känner jag nu och det känns som oron rann ut i sanden

Tänkte jag måste dela med mig lite av framgångarna också

Mvh Peter
Skönt att höra!
- Bjelke
- Teslaägare
Apropå baklysen, om det ena slocknar helt, det som lyser hela tiden (när det är mörkt iaf), men blinkers och bromsljus funkar, vad är det för knas då?
Jag vill minnas att jag läst om det här men hittar inte tråden
Det skumma är att HELA lyset är paj, det sitter ju en del på bakluckan och en annan del på karossen liksom??!? Och att dom andra funktionerna är OK dessutom...?
Det hände första gången för nån månad sedan och försvann efter en reset (tror vi iaf, det kan ju ha varit slumpen också) men nu vill den inte hoppa igång igen
Bilen ska in på SC på Måndag (pgav framlysen som håller på att dö) men vore ju najs om man kunde få fart på det så snabbt som möjligt nu när det börjar bli mörkt och regnar ofta osv...
Jag vill minnas att jag läst om det här men hittar inte tråden

Det skumma är att HELA lyset är paj, det sitter ju en del på bakluckan och en annan del på karossen liksom??!? Och att dom andra funktionerna är OK dessutom...?
Det hände första gången för nån månad sedan och försvann efter en reset (tror vi iaf, det kan ju ha varit slumpen också) men nu vill den inte hoppa igång igen

Bilen ska in på SC på Måndag (pgav framlysen som håller på att dö) men vore ju najs om man kunde få fart på det så snabbt som möjligt nu när det börjar bli mörkt och regnar ofta osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Gustafsson
- Teslaägare
Asså om man kör snabbare än ljuset så ser man inte ljuset förrän en stund efteråt. Nackdelen med P tyvärr och en stor nackdel ur säkerhetssynpunkt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag åkte också på kondens i baklyktan på min Model 3.
2019-08-23 - Anmälde problemet via Tesla- appen, fick servicetid direkt i appen den 2019-09-27.
2019-08-25 - Tesla hör av sig och vill ha lite mer detaljerad information gällande problemet.
2019-09-26 - Dagen innan servicen fick en jag rapport på vilka delar som var beställda samt vad som skulle utföras..
2019-09-27 - Fick en lånebil (Model X) utan att ens behöva be om det. Problemen åtgärdades, fick även bilen fullladdad och kunde hämta bilen senare på eftermiddagen.
2019-29-30 - Fick återkoppling från Tesla där dom undrade om jag var nöjd med servicen.
Sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd med bemötandet och servicen.
2019-08-23 - Anmälde problemet via Tesla- appen, fick servicetid direkt i appen den 2019-09-27.
2019-08-25 - Tesla hör av sig och vill ha lite mer detaljerad information gällande problemet.
2019-09-26 - Dagen innan servicen fick en jag rapport på vilka delar som var beställda samt vad som skulle utföras..
2019-09-27 - Fick en lånebil (Model X) utan att ens behöva be om det. Problemen åtgärdades, fick även bilen fullladdad och kunde hämta bilen senare på eftermiddagen.
2019-29-30 - Fick återkoppling från Tesla där dom undrade om jag var nöjd med servicen.
Sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd med bemötandet och servicen.
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023