Laddade i Arboga som första stopp mellan Uppsala och Göteborg. Gick utan problem. 150 amp och 15 min senare iväg. Men sedan utanför Arboga vill naven att jag istället för Jung skall åka tillbaka till Arboga... Totalt frispel. Fattade inte vad sjutton den håller på med... Tills jag stängde av "Trip Advisor (beta)" under "apps" - "nav". Efter det fungerade det bra med naven igen. Naven är alltså det du ser till vänster om hastighetsmätaren. Kartan du ser på den stora skärmen är google maps junk. Där kan man förvirra sig lika mycket som google maps i övrigt.
Körde laglig fart, takbox, klima på. Dvs exakt som vanligt. Inga problem alls mellan superchargers. Laddade 98% i Jung för att ga lite marginal efter Göteborgsbesök och slippa ladda på snigelladdare. Ingen nyhet för de flesta. Ladda 80% gick otroligt snabbt. Fick 300 amp i början. De sista 18% tog nog fasen 25 minuter... Men så är det ju med % över 80%. Blir lägre och lägre amp. Tror jag hade 30 amp på slutet. Dvs 10 gånger mindre kräm runt 98% än vid 15%. Galet med 300 amp men cool...