Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Raoulen »

kan tillägga att car.info visar mitt reg osv men biluppgifter.se för det inte än.
Kanske är så att car.info är lite snabbare, om det finns fler som jag som har kollat efter reg ett antal gånger om dagen :D
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Nu ringde Tesla Malmö.
Finns ingen röd/vit SR+ med drag i Europa.
"Vill du inte uppgradera till svart/svart LR AWD UTAN DRAG för 35.000 extra????
Näääää, tror inte det....

Inget svar på när rätt bil kan komma alls. Kanske juli, kanske augusti, kanske blir en julklapp. :evil:
Har jag väntat över tre år så kan jag nog vänta lite till.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

bonath skrev:
Nu ringde Tesla Malmö.
Finns ingen röd/vit SR+ med drag i Europa.
"Vill du inte uppgradera till svart/svart LR AWD UTAN DRAG för 35.000 extra????
Näääää, tror inte det....

Inget svar på när rätt bil kan komma alls. Kanske juli, kanske augusti, kanske blir en julklapp. :evil:
Har jag väntat över tre år så kan jag nog vänta lite till.
Då blir det samma väntan för mig då. Har ingen brådis, men hade vart kul med dragkrok på semestern så jag kunde köra lite virke från XL. Störigt att det fortfarande står leverans Juni på deras site.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

Man kanske inte ska ropa hej eller jinxa, men nu ser det åtminstone mycket lovande ut. Beställde en Model 3 LR AWD svart/svart den 5 juni. Den 13 juni kom besked att jag skulle få hämta ut bilen den 24/6 kl 14:00. 18 juni klockan 16:25 kom ett sms att leveransen är försenad till 26/6 klockan 10:00 och samtidigt skickades ett mail med samma info. 20/6 dök VIN upp på mitt Tesla-konto utan att jag behövde mecka med källkod och annat, möjligheten finns alltså att VIN dykt upp lite tidigare. Idag klockan 12:00 finns bilen registrerad och klar med regnummer och allt :) Återstår bara att ta sig till Trosta imorgon och sedan är det bara att njuta! Jag tänkte skriva några rader och berätta lite om hur det går till på Trosta. Återkommer imorgon :)
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Användarvisningsbild
Meradan
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 jun 2019 21:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Meradan »

uppsalatesla skrev:
18 juni klockan 16:25 kom ett sms att leveransen är försenad till 26/6 klockan 10:00 och samtidigt skickades ett mail med samma info. 20/6 dök VIN upp på mitt Tesla-konto utan att jag behövde mecka med källkod och annat
Efter observationer på mitt och min kollegas konto så dyker VIN upp i "klartext" på sidan när det är en vecka kvar till leverans (min leverans flyttades från igår till imorgon), och din upplevelse stämmer väl överens med min teori
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Meradan
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 jun 2019 21:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Meradan »

Nu ringde precis Tesla och bokade om min leverans som skulle ske imorgon onsdag kl 11 till preliminärt om två veckor och skyller på att regplåtarna inte har kommit än.
Alan Vega
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 maj 2019 21:26

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alan Vega »

Känns konstigt att bara lämna väntrummet, så det får bli en snabb avrapportering medan mjukvaran uppdaterar utanför carporten... Hemleveransen gick som den skulle, bilen har inga synliga defekter, inga misspass, inga konstigheter nånstans. Fick gott om tid att syna.

Nu kör vi!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14627
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Alan Vega skrev:
Känns konstigt att bara lämna väntrummet, så det får bli en snabb avrapportering medan mjukvaran uppdaterar utanför carporten... Hemleveransen gick som den skulle, bilen har inga synliga defekter, inga misspass, inga konstigheter nånstans. Fick gott om tid att syna.

Nu kör vi!
Grattis Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1798
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tor-ake »

Meradan skrev:
Nu ringde precis Tesla och bokade om min leverans som skulle ske imorgon onsdag kl 11 till preliminärt om två veckor och skyller på att regplåtarna inte har kommit än.
Samma här fast i mitt fall påstås det att bilen inte kommit ännu. Välsynkat! :P
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2799
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NEO »

Ombokad från 29/6 till 28/6, bilen ska vara on time och påväg till Sverige från Holland. Regskyltarna blev skickade idag från Transportstyrelsen. Bilen ska ankomma Trosta på morgonen 28/6. Får veta mer dagen före :D
Senast redigerad av NEO, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

uppsalatesla skrev:
Man kanske inte ska ropa hej eller jinxa, men nu ser det åtminstone mycket lovande ut. Beställde en Model 3 LR AWD svart/svart den 5 juni. Den 13 juni kom besked att jag skulle få hämta ut bilen den 24/6 kl 14:00. 18 juni klockan 16:25 kom ett sms att leveransen är försenad till 26/6 klockan 10:00 och samtidigt skickades ett mail med samma info. 20/6 dök VIN upp på mitt Tesla-konto utan att jag behövde mecka med källkod och annat, möjligheten finns alltså att VIN dykt upp lite tidigare. Idag klockan 12:00 finns bilen registrerad och klar med regnummer och allt :) Återstår bara att ta sig till Trosta imorgon och sedan är det bara att njuta! Jag tänkte skriva några rader och berätta lite om hur det går till på Trosta. Återkommer imorgon :)
F*n! Visste väl att man skulle jinxa skiten! Tesla ringde och sköt leveransen till TIDIGAST fredag eftersom skyltarna inte kommit.... Jaja.... Då får man väl vänta in fredag och se om det verkligen blir nån leverans :( F*N!
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Steffe
Inlägg: 39
Blev medlem: 05 jun 2019 19:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Steffe »

Datum & tid* Tesla Stockholm-Trosta Park
30 juni 2019
11:00
Vit lr awd med krok
Äntligen :D
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 20 apr 2016 05:28
Ort: Nacka Stockholm.
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nordman »

I dag kl. 15.02 ringer ett mobilnummer som visar sig vara en kille från Tesla. Hej jag vill bara stämma av tiden i morgon klockan 16.00 för upphämtning av er bil.
Tjoho...
15.24 ringer en tjej från ett nummer jag har inlagt som ”Tesla” i mobilen och jag sväljer nästan tungan då jag tror hon ska säga att något skitit sig. Men det visar sig bara vara samma info som jag fick innan. Haha :lol:

Nåja, de verkar ha det fullt upp. Fick förklarat för mig att det vore bra om jag kollade på filmerna på deras hemsida om hur man ska köra bilen mm då det bara kommer finnas ca 15 minuter för min leverans. Det kunde även vara så att det kan bli en ”gruppleverans”...
Bilen kommer vara tvättad utvändigt och invändigt men inte polerad. Det är Tesla standardförfarande...
Nåja, bara jag hinner syna av bilen noggrant innan jag skriver på papperna är jag nöjd :roll:

Funderar på om man ska ta med sig lite bred tejp och sätta på utsatta ställen för däcksprut. Det ska ju dessutom regna i morgon :?
Har en bokad tid på torsdag morgon för stenskottsfilm och chrome delete.

Har beställt en M3P vit/vit.
Tror jag kommer ha svårt att somna i kväll... :mrgreen:
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 06 sep 2016 20:11
Ort: Remmarn, Björna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av s-o »

Raoulen skrev:
kan tillägga att car.info visar mitt reg osv men biluppgifter.se för det inte än.
Kanske är så att car.info är lite snabbare, om det finns fler som jag som har kollat efter reg ett antal gånger om dagen :D
Tack för det tipset! Nu har min bil fått ett registreringsnummer också ...
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pinussen »

Dax att lämna väntrummet, lycka till allihopa!BildBild

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

pinussen skrev:
Dax att lämna väntrummet, lycka till allihopa!BildBild

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Jävligt snygg i blått! Grattis! :D Kommer du ta bort navkapslarna och beställa navkittet?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pinussen »

Kommer nog behålla dom på, tänker inte på hir dom ser ut. Ganska diskreta.

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vikan »

Dags att hoppa ur väntrummet. Helt plötsligt fanns bilen och plåtarna kom samma dag som jag hämtade. Några små skavanker noterades. Herrejävlar vilken bil :D
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 20 apr 2016 05:28
Ort: Nacka Stockholm.
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nordman »

Vikan skrev:
Dags att hoppa ur väntrummet. Helt plötsligt fanns bilen och plåtarna kom samma dag som jag hämtade. Några små skavanker noterades. Herrejävlar vilken bil :D
Förslag på vad man bör titta lite extra på vid leverans?
Användarvisningsbild
uppsalatesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2019 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uppsalatesla »

Nordman skrev:
Vikan skrev:
Dags att hoppa ur väntrummet. Helt plötsligt fanns bilen och plåtarna kom samma dag som jag hämtade. Några små skavanker noterades. Herrejävlar vilken bil :D
Förslag på vad man bör titta lite extra på vid leverans?
Vet att några använt sig av denna:
https://teslabros.com/wp-content/upload ... cklist.pdf
Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
Användarvisningsbild
Vikan
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 mar 2019 14:24
Ort: Saltsjö-boo

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vikan »

uppsalatesla skrev:
Nordman skrev:
Vikan skrev:
Dags att hoppa ur väntrummet. Helt plötsligt fanns bilen och plåtarna kom samma dag som jag hämtade. Några små skavanker noterades. Herrejävlar vilken bil :D
Förslag på vad man bör titta lite extra på vid leverans?
Vet att några använt sig av denna:
https://teslabros.com/wp-content/upload ... cklist.pdf
Jag utgick från denna lista. Hade mycket fokus på lacken.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

Då var även min röda lr awd beställd. :D då är frågan hur länge man lär få vänta?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MarcusC »

Nico skrev:
Då var även min röda lr awd beställd. :D då är frågan hur länge man lär få vänta?
Juni står det väl :lol: :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

MarcusC skrev:
Nico skrev:
Då var även min röda lr awd beställd. :D då är frågan hur länge man lär få vänta?
Juni står det väl :lol: :lol:
:lol:
Model 3 Long Range AWD
Skriv svar