Någon som har folierat transparant i göteborg? Vad gick det på och med vilken firma? Tänkte lägga på alla lackerade ytor.

Med vänlig hälsning.
Moderator: Redaktion
HärligtOrm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördag
tror det var 8 (eller om det var 10) års garanti. Ska fråga dem igen och återkomma.Nico skrev:HärligtOrm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördagfick du någon uppfattning om hur länge folien håller?
![]()
Jäklar! Inte illa! Får man fråga vad det gick på?Orm skrev:tror det var 8 (eller om det var 10) års garanti. Ska fråga dem igen och återkomma.Nico skrev:HärligtOrm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördagfick du någon uppfattning om hur länge folien håller?
![]()
Får man fråga vad priset hamnar på?Orm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördag
WTP använder STEK Dynoshield som ger 10 års garanti.fekberg skrev:Får man fråga vad priset hamnar på?Orm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördag
Jäklar! Nu leasar jag min bil, frågan är om man kan motivera 60 000:- extra när jag ändå kommer byta in bilen om 3 år, kommer ju inte kunna räkna hem den utgiften direkt.Orm skrev:WTP använder STEK Dynoshield som ger 10 års garanti.fekberg skrev:Får man fråga vad priset hamnar på?Orm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördag
Priset varierar. Min bil kom direkt från SC och lacken var i utmärkt skick så underarbetet (paint correction) var enklare. Jag tror man får utgå från ca 40.000:-. Min kostade mindre.
Jag valde till dessutom till:
- Ceramic Pro Silver
- Ceramic Pro invändigt på säten paneler m.m.
- Ceramic Pro på fälgarna
- Solfilm runt om
- Film på centerkonsolen
- AlloyGator fälgkants-skydd montering
Tillvalen går nog lös på ca 20 papp till.
Jag fick rabatt på totalpriset.
WTP vet vad dom håller på med och är grymt duktiga och service minded. Wrappar teslor på löpande band, typ.
Ring och prata med Diego där.
Nej, detta räknar man aldrig hem ekonomiskt. Men förhoppningsvis kommer bilen både kännas och se ny ut betydligt längre. Och lätttvättad. Sinnesron att bilen är maximalt skyddad är värt en peng för mig iaf. Om det är värt 50-60 tusen? Hmmm....fekberg skrev:Jäklar! Nu leasar jag min bil, frågan är om man kan motivera 60 000:- extra när jag ändå kommer byta in bilen om 3 år, kommer ju inte kunna räkna hem den utgiften direkt.Orm skrev:WTP använder STEK Dynoshield som ger 10 års garanti.fekberg skrev:Får man fråga vad priset hamnar på?Orm skrev:WTP Dekor helfolierar min röda P3D just nu. De ska även lägga Ceramic Pro på filmen. Körde direkt dit efter leveransen från SC Sisjön. Solfilm hinner de inte nu utan gör det när de är tillbaka från semestern.
Hämtar bilen på lördag
Priset varierar. Min bil kom direkt från SC och lacken var i utmärkt skick så underarbetet (paint correction) var enklare. Jag tror man får utgå från ca 40.000:-. Min kostade mindre.
Jag valde till dessutom till:
- Ceramic Pro Silver
- Ceramic Pro invändigt på säten paneler m.m.
- Ceramic Pro på fälgarna
- Solfilm runt om
- Film på centerkonsolen
- AlloyGator fälgkants-skydd montering
Tillvalen går nog lös på ca 20 papp till.
Jag fick rabatt på totalpriset.
WTP vet vad dom håller på med och är grymt duktiga och service minded. Wrappar teslor på löpande band, typ.
Ring och prata med Diego där.
Dvs typ plastidip?Nomi skrev:Hej,
Någon som hört talas om Topaz Skin?
"Folie" man sprayar på precis som vid omlackering. Går att ta bort som vanligt wrap. Ditec Gbg har börjat med det.
/N