Funderar på att köpa en Tesla S. Men både jag o min fru har problem med benen och har därför idag en suv som gör det lättare att komma i och ur. Vad jag har förstått kan man höja S tex inför parkeringen hemma och bilen kan fås att komma ihåg detta i fortsättningen. Fungerar detta utan att föraren behöver göra något nästa gång? Verkar det vara en bra idé? Hur länge behåller den sitt höga läge vid parkering, flera dygn?
Har försökt få kontakt med någon säljare för att få denna info men trots flera mail o telefonsamtal har jag inte lyckats
Bengt
Luftfjädring
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Luftfjädring
Japp det funkar bra med luftfjädringen för detta och den kommer ihåg platsen och höjer automatiskt när man kommer dit igen 
Och precis nu i dagarna sägs det komma en uppdatering till bilarna så att den behåller det höjda läget, för hittills så har den gått ner i normal (eller höjt från low) när
man parkerat bilen, men det ska alltså gå att ställa in nu till att den stannar kvar på det läge den har när man parkerar
(problemet har varit att man backat in över en trottoarkant eller liknande och sedan när man stänger bilen så har den sänkts ner och i värsta fall gått sönder mot trottoaren osv)
Jag vet dock inte om man kan ställa bilen på allra högsta läget (very high) och bilen kommer ihåg och ställer in sig på det läget automatiskt...

Och precis nu i dagarna sägs det komma en uppdatering till bilarna så att den behåller det höjda läget, för hittills så har den gått ner i normal (eller höjt från low) när
man parkerat bilen, men det ska alltså gå att ställa in nu till att den stannar kvar på det läge den har när man parkerar

(problemet har varit att man backat in över en trottoarkant eller liknande och sedan när man stänger bilen så har den sänkts ner och i värsta fall gått sönder mot trottoaren osv)
Jag vet dock inte om man kan ställa bilen på allra högsta läget (very high) och bilen kommer ihåg och ställer in sig på det läget automatiskt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Luftfjädring
Jodå, den kommer ihåg om det är High eller Very high man ställt in på. Detta är på den äldre fjädringen, men jag antar att funktionen är densamma. Man måste trycka bort höjningen om man inte längre vill ha den.
Luftfjädring
Stämmer. Har testat att ställa in min fjädring på very high här hemma. Den kommer ihåg det. Man kan välja att den inte ska komma ihåg det.Daf skrev:Jodå, den kommer ihåg om det är High eller Very high man ställt in på. Detta är på den äldre fjädringen, men jag antar att funktionen är densamma. Man måste trycka bort höjningen om man inte längre vill ha den.
Än så länge håller den höjden också. Den har stått i very high på uppfarten i 1,5h hittills. Skulle den sjunkit under natten återkommer jag. Annars kan du räkna med att den stannar uppe.
Jag har en ny X med nya fjädringen.
Glad för att jag sålt min Tesla