Bropass, Brobizz och PayPerPlate
Moderator: Redaktion
Bropass, Brobizz och PayPerPlate
Vad kostar PayPerPlate?
Köpte årskort i dec förra året och med två passage så blev det 865kr och det verkar stämma. Jag hade då ingen Brobizz transponder och hade inte hört om PayPerPlate och betalade inte kontant. så registreringen måste ha skett via regnr iaf?
Hursomhelst så undrar jag ifall jag behöver beställa PayPerPlate och isf hur mycket det kostar? jag vill inte ha transponder iaf
Köpte årskort i dec förra året och med två passage så blev det 865kr och det verkar stämma. Jag hade då ingen Brobizz transponder och hade inte hört om PayPerPlate och betalade inte kontant. så registreringen måste ha skett via regnr iaf?
Hursomhelst så undrar jag ifall jag behöver beställa PayPerPlate och isf hur mycket det kostar? jag vill inte ha transponder iaf
Re: Bropass, Brobizz och PayPerPlate
Vad är problemet med bizzen?
Du åker ju på en årsavgift oavsett. Bizzen är ju "gratis"
Bropass: 420 kr/år
Passage: 229 kr
Summa en ToR = 878 kr
Utan avtal = 1240 kr
Du kan ju använda dig av registreringsskylten enbart genom att koppla den till ditt konto.
Jag förutsätter här att du menar Öresundsbron.
Summa en ToR = 878 kr
Utan avtal = 1240 kr
Du kan ju använda dig av registreringsskylten enbart genom att koppla den till ditt konto.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ja precis, Öresundsbron och stora bältbron. Jag ser inte något problem med bizzen egentligen, men bättre med automatisk läsning av regskylten tycker jag och ingen extra manick. Men då antar jag att PayPerPlate är samma sak som att koppla registreringsskylten till avtalet, vilket är redan gjort och det kan förklara den automatiska betalningen i vintras.Jeppe_E skrev:Vad är problemet med bizzen?
Summa en ToR = 878 kr
Utan avtal = 1240 kr
Jag beställer en PayPerPlate så får jag se vad som händer

Om jag läste det korrekt när jag beställde en brobizz igår så är PayPerPlate enbart tillgänglig med danska regplåtar.
Model S85D -15, "Voltaire"
Japp, testade idag i deras app och det gick inte. Vad händer om man inte har varken Brobizz eller PayPerPlate?Seregon skrev:Om jag läste det korrekt när jag beställde en brobizz igår så är PayPerPlate enbart tillgänglig med danska regplåtar.
thedude skrev:Japp, testade idag i deras app och det gick inte. Vad händer om man inte har varken Brobizz eller PayPerPlate?Seregon skrev:Om jag läste det korrekt när jag beställde en brobizz igår så är PayPerPlate enbart tillgänglig med danska regplåtar.
Du menar över stora bält?
Brobizzen ingår i easygo-konceptet så den funkar på en mängd olika ställen
https://easygo.com/countries
Vet inte om nummerskyltskopplingen fungerar på andra ställen dock, men bizzen gör och man får lite rabatt.
Men vad som händer är ju att du får betala fullt pris om du inte har något

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Körde förra året över Öresundsbron med mitt regnr som jag registrerade på deras site. Funkade kalas. NU undrar jag om det fungerar med personlig regskylt? Har reggat den på sajten.
Generellt så är ju en personlig regskylt som vilken regskylt som helst, så det borde funka. Jag körde också över Öresundsbron med bara mitt regnr registrerat på deras hemsida och det funkade perfekt, ingen Brobizz. Frågan är om det är likadant med t.ex. stora bältbron eller blir det krav på Brobizz.hed skrev:Körde förra året över Öresundsbron med mitt regnr som jag registrerade på deras site. Funkade kalas. NU undrar jag om det fungerar med personlig regskylt? Har reggat den på sajten.
Låter ändå som att eliminera osäkerheter och beställa en Brobizz trots allt, kostar 200DKK i pant men va gör man!

Nu har jag det svart på vitt. Här är frågan och svaret från kundsupporten
Jag har svenskt registrerad bil och har Bropass. Min fråga är ifall jag måste ha en Brobizz eller räcker det med att min registreringsskylt är kopplad till mitt avtal?
Ja du kan använda ditt registreringsnummer som betalmedel i vår betalstation. Nej du behöver inte stanna och göra någon betalning utan allt går automatiskt. Du kör genom de gröna banorna och sedan blir ditt betalkort som ligger på ditt avtal debiterat.
- Monark1954
- Teslaägare
Japp, Obelix lästes av och fungerade.hed skrev:Körde förra året över Öresundsbron med mitt regnr som jag registrerade på deras site. Funkade kalas. NU undrar jag om det fungerar med personlig regskylt? Har reggat den på sajten.
Utgår från att det är den skyllt som sitter på bilen som måste vara registrerad i betalsystemen för att det skall fungera, inte ursprungsskyllten.
PS Fungerar lika bra på Svenska betalbroar som Sundvall och kring Motala. DS
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro