Jag tyckte priset var så bra att jag inte kunde låta bli.
Nu har man två Model X på ingång och jag vet fortfarande inte om jag egentligen borde köpa någon av dem

Nu blir beslutet ännu bökigare...

Moderator: Redaktion
Jag skulle aaaaaldrig sätta mig i den sitsen.Legato skrev:La just handpenning på en röd X100D 2017 med 4k mil för 682k från Tesla Göteborg.
Nu har man två Model X på ingång och jag vet fortfarande inte om jag egentligen borde köpa någon av dem
Haha, det är skönt att man iaf alltid vet att man har sin övermanTars skrev:Jag skulle aaaaaldrig sätta mig i den sitsen.Legato skrev:La just handpenning på en röd X100D 2017 med 4k mil för 682k från Tesla Göteborg.
Japp 5-sits och inget drag bidrar nog. Den har dock mycket utrustning. Röd, vit premium, AP3, kolfiber.Pontus skrev:Fy attan vilket bra pris. Jag letade lite efter en beg X men trodde inte men kunde komma ner så mycket. 5 sits?
Trean är magiskVerdi skrev:Äh. Du vet precis vad du ska göra. Du låtsas bara vara Tars.
Själv är man noob. Sitter och svettas över en ev beställning av en Model 3 LR AWD. Kanske blir en i september.
Dragkrok kan jag leverera och montera ifall det är intressant. Ett besök hos SC kommer behövas för att aktivera trailermode.Legato skrev:Japp 5-sits och inget drag bidrar nog. Den har dock mycket utrustning. Röd, vit premium, AP3, kolfiber.Pontus skrev:Fy attan vilket bra pris. Jag letade lite efter en beg X men trodde inte men kunde komma ner så mycket. 5 sits?
Men funderar på om den kan ha någon skada Tesla inte tänker laga eller något. Känns lite väl billigt annars. Ska ringa dem på måndag.
Denna dök upp här:canonfeed skrev:Hej , stjäl din tråd lite ,
har letat X ett tag o på Teslas hemsida finns det sällan några så min undran är om butikerna har lager som ej visas på tesla.com? vart skall man leta annars?
Mvh Canonfeed
Det är bara att köpa. Hämtade en till frugan i onsdags. Den kändes väldigt avskalad, men Sen kändes gammal efter en timme i trean.Verdi skrev:Äh. Du vet precis vad du ska göra. Du låtsas bara vara Tars.
Själv är man noob. Sitter och svettas över en ev beställning av en Model 3 LR AWD. Kanske blir en i september.
Klart missvisande rubrik om du inte behåller alla ;pLegato skrev:Trean är magiskVerdi skrev:Äh. Du vet precis vad du ska göra. Du låtsas bara vara Tars.
Är inte oroad då denna kan avbokas fritt fram till leverans. Är dock helt ärligt inte alls säker på vad jag ska göra... Finns massor av möjliga alternativ![]()
* Behålla S. Försöka avboka båda X.
* Ta emot denna, avboka Raven, lägga ut både S och X till försäljning o behålla den som blir "kvar".
* Ta emot denna, avboka Raven, lägga ut S till försäljning.
* Ta emot Raven, avboka denna, lägga ut S till försäljning.
* Ta emot båda, lägga ut denna och S till försäljning.
Jodå. De använder samma system som alla andra. Låter andra bilfirmor lägga bud på inbytet.canonfeed skrev:Hej , STORT tack för tipset den såg rätt ok ut fast i fel färg o utan dragmen det finns folie och tydligen kan man eftermontera drag.
Då återstår bara att lyckas kränga av min diesel spis för Tesla lär väl inte byta in sådana monster ??
Mvh Mårten
Man kan ju undra varför denna kostar ca 160´ mer än den du nöp...? Jag hade just kontakt med MoS angående MX men fick till svar att alla var sålda. Slut i rutan men sen dyker dessa upp... ?Legato skrev:Just nu finns det dock bara ytterligare en som inte syns på Teslas hemsida. Bra pris på den också, men inte lika bra
Jodå. De använder samma system som alla andra. Låter andra bilfirmor lägga bud på inbytet.
Fint namn förresten!
Njae. Buden är ju sämre än vad man kan sälja för själv. Men är ju skönt att slippa krångla också.canonfeed skrev:
Jodå. De använder samma system som alla andra. Låter andra bilfirmor lägga bud på inbytet.
Fint namn förresten!
oj så hur funkar det ? man lägger handpening och sen kan man fylla i någonstans om ev inbyte?så kommer dom med ett bud man inte kan tacka nej till haha ?? det är synd jag ej fattat det innan för då hade jag nog åkt el för länge sen.
//Mårten
Det var så litecanonfeed skrev:Hej , STORT tack för tipset den såg rätt ok ut fast i fel färg o utan dragmen det finns folie och tydligen kan man eftermontera drag.
Då återstår bara att lyckas kränga av min diesel spis för Tesla lär väl inte byta in sådana monster ??
Mvh Mårten
22" och 6-sits. Dock AP2, inte AP 2,5. Känns som det borde diffa 50k kanske? Men jag tycker ändå denna för 822k är den mest prisvärda Xen som ligger ute just nu i övrigt.lator skrev:Man kan ju undra varför denna kostar ca 160´ mer än den du nöp...? Jag hade just kontakt med MoS angående MX men fick till svar att alla var sålda. Slut i rutan men sen dyker dessa upp... ?Legato skrev:Just nu finns det dock bara ytterligare en som inte syns på Teslas hemsida. Bra pris på den också, men inte lika bra
Haha, damn it...Bjelke skrev:Klart missvisande rubrik om du inte behåller alla ;pLegato skrev:Trean är magiskVerdi skrev:Äh. Du vet precis vad du ska göra. Du låtsas bara vara Tars.
Är inte oroad då denna kan avbokas fritt fram till leverans. Är dock helt ärligt inte alls säker på vad jag ska göra... Finns massor av möjliga alternativ![]()
* Behålla S. Försöka avboka båda X.
* Ta emot denna, avboka Raven, lägga ut både S och X till försäljning o behålla den som blir "kvar".
* Ta emot denna, avboka Raven, lägga ut S till försäljning.
* Ta emot Raven, avboka denna, lägga ut S till försäljning.
* Ta emot båda, lägga ut denna och S till försäljning.
Ja, den är nog inte nåt att ha men om du vill kanske jag kan ta hand om den...Legato skrev:22" och 6-sits. Dock AP2, inte AP 2,5. Känns som det borde diffa 50k kanske? Men jag tycker ändå denna för 822k är den mest prisvärda Xen som ligger ute just nu i övrigt.lator skrev:Man kan ju undra varför denna kostar ca 160´ mer än den du nöp...? Jag hade just kontakt med MoS angående MX men fick till svar att alla var sålda. Slut i rutan men sen dyker dessa upp... ?Legato skrev:Just nu finns det dock bara ytterligare en som inte syns på Teslas hemsida. Bra pris på den också, men inte lika bra
Jag undrar dock fortfarande om det inte är något knas med den jag beställt
Larofo skrev:You two are crazy!![]()
But I like it.
Legato skrev:22" och 6-sits. Dock AP2, inte AP 2,5. Känns som det borde diffa 50k kanske? Men jag tycker ändå denna för 822k är den mest prisvärda Xen som ligger ute just nu i övrigt.lator skrev:Man kan ju undra varför denna kostar ca 160´ mer än den du nöp...? Jag hade just kontakt med MoS angående MX men fick till svar att alla var sålda. Slut i rutan men sen dyker dessa upp... ?Legato skrev:Just nu finns det dock bara ytterligare en som inte syns på Teslas hemsida. Bra pris på den också, men inte lika bra
Jag undrar dock fortfarande om det inte är något knas med den jag beställt