Har läst på nåt ställe att vissa saker bara laddas ner med wifi.
På andra ställen fattar jag det som att icke-"premium" kräver wifi, medans "premium" inte gör det.
Finns det något som inte laddas ner utan wifi på en LR RWD ?
behöver man wifi med premium ?
Moderator: Redaktion
Re: behöver man wifi med premium ?
Uppdateringar kräver wifi oavsett premium eller ej som jag förstått det.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... edirect=no
Men det skulle också kunna betyda att vissa uppdateringar kommer via mobil och andra via wifi...
Lite lurigt formulerat, "samt trådlösa uppdateringar via Wi-Fi och mobiluppkoppling" skulle ju kunna betyda att det räcker med mobiluppkoppling för att få alla uppdateringar.*Standard Connectivity erbjuder grundläggande kartor och navigation, musik och media över Bluetooth® och programvaruuppdateringar över Wi-Fi. Obs: viktiga säkerhetsuppdateringar kommer att fortsätta att vara tillgängliga över bilens mobiluppkoppling.
*Premium Connectivity lägger till satellitkartor med visualisering av trafiken i realtid, streamad musik och media i bilen, en webbläsare (för Model S och Model X) samt trådlösa uppdateringar via Wi-Fi och mobiluppkoppling.
Men det skulle också kunna betyda att vissa uppdateringar kommer via mobil och andra via wifi...
Kartdata har bara skickats ut via WiFi vad jag vet, i alla fall när det gäller Model S/X.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Gäller även för 3.
Iaf fick jag info efter en uppdatering att wi-fi krävdes för att få de senaste kartorna.
Iaf fick jag info efter en uppdatering att wi-fi krävdes för att få de senaste kartorna.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp