1. Hemma har jag bara laddat med Tesla Wall connector, och något som slog mig idag med SuC var att i början var det bra fart på dem, för att med tiden avta och när bilen var på kanske 70-90% så gick det med halva hastigheten jämfört med början på laddningen. Ska det vara så att hastigheten går ner desto mer laddat batteriet är? Jag var i princip ensam på hela stationerna när jag laddade så det kan inte påverkat. Tog Ödeshög och Kristianstad och det var samma beteende på båda.
2. Även att bilen lät väldigt mycket medan bilen laddade. Kan ju bero på att det var runt 34grader ute och jag låg i runt 120-130km/h hela tiden så kanske är delar som behöver kylas under laddning?
3. Fråga som inte har med SuC att göra, men nu är jag på semester och inte möjlighet att ladda där jag befinner mig/underhållsladda. Det finns en SuC 3 mil i från mig, men jag är lite rädd för att batteriet ska dra ut om bilen står några dagar, men det kanske bara är inbillning? Jag sökte efter energisparläge och liknande med det som folk skrev om på forumet kunde jag inte hitta i menyerna på min bil. Det enda jag hittade var att slå av mobilåtkomst men frågan är om det sparar så mycket energi? Mycket frågor och jag lär väl upptäcka själv med tiden om jag kikar varje dag och ser hur energimätaren ser ut