Båttransport till Europa

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Båttransport till Europa

Inlägg av JonasH »

Hej!

Är det någon här som har koll på vilket bolag som transporterar Teslas bilar över pölen till Rotterdam?

Wallenius verkar ju inte göra det vad jag kan se...

/Jonas
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Båttransport till Europa

Inlägg av bylund »

Slutsatsen tidigare har varit att det är lite olika. De fraktas i standardcontainrar, så de kan väl använda i princip vilket bolag som helst som passar för tillfället. Det är inte så att de fyller ett helt fartyg med Tesslor lite då och då.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Trist...

Hade varit kul om man kunde spåra vart bilen var under transporten från fabriken i Freamont till sammansättningen i Holland.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Man kan inte spåra via VIN hos Wallenius i alla fall, men det kan antingen betyda att de inte fraktar, eller att VIN inte anges därför att det inte är hela bilar som fraktas.

Hör av dig till din DS så borde hen kunna berätta vilken båt bilen är på.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Cliff Barnes
Teslaägare

Inlägg av Cliff Barnes »

Är också nyfiken. Min bil var färdigproducerad för en dryg vecka sedan. Sjukt jobbig väntan...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Cliff Barnes skrev:
Är också nyfiken. Min bil var färdigproducerad för en dryg vecka sedan. Sjukt jobbig väntan...

I hear you. Min var färdig den 30:e juli. Sist jag hörde något, för nån vecka sen, var den fortfarande i USA...
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Cliff Barnes skrev:

I hear you. Min var färdig den 30:e juli. Sist jag hörde något, för nån vecka sen, var den fortfarande i USA...

Jag fick ingen info på hela min bils resa. Helt plötsligt fick jag besked att jag kunde hämta den veckan efter.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
danni skrev:
Cliff Barnes skrev:

Jag fick ingen info på hela min bils resa. Helt plötsligt fick jag besked att jag kunde hämta den veckan efter.
Få info? Nejdu, jag drar den ur dem med tång. "Bilen kommer inte fortare för att du frågar hela tiden", säger han. Nej, men det känns tamejfan litegranna mer uthärdligt när jag frågar hela tiden.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Nej det va inte så att jag satt och väntade på info.
Jag spammade min DS hela tiden. Fick inte mer info för det. På Tesla i Kastrup berättade dom innan beställning attt man skulle kunna följa bilen på my Tesla genom hela resan. Fattat inte varför dom säger så när det inte stämmer ett dugg.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Har haft dialog med Europaansvarig Regional Delivery Manager (RDM) i annat ärende. Passade då på att fråga om varför vissa DS tycks veta och dela med sig av informationen om vilken båt som fraktar specifika bilar och andra inte. Jag menade att alla kunder borde få likvärdig tillgång till information.
Jag var såklart också på min DS om detta när jag väntade på min leverans och fick svar att han inte visste. Sen läste jag här och på andra forum om ägare som kunnat följa sin bil över Atlanten, vilket kändes väldigt frustrerande.
Enligt RDM har DS sedan en tid tillbaka inte längre tillgång till information om vilken båt bilarna finns på.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tidigt i början gick bilen online redan i fabriken, allt för att man skulle kunna följa sin bil, dom tröttnade dock ganska tidigt på att bilarna blinkade och tutade i fabriken :D
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

SR-71-BlackBird skrev:
Tidigt i början gick bilen online redan i fabriken, allt för att man skulle kunna följa sin bil, dom tröttnade dock ganska tidigt på att bilarna blinkade och tutade i fabriken :D
Det skulle vara ganska enkelt att aktivera spårningen men avaktivera alla andra funktioner i API:et...
Skriv svar