Automatiskt filbyte ej tillgängligt

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gr1pen
Teslaägare

Inlägg av Gr1pen »

Jag har helt plötsligt börjat få detta tillsammans med ett väldigt irriterande pip varje gång jag blinkar, när farthållaren är igång.

Ingen kommunikation med ultraljud sensor

(Eller nåt liknande)

Jag har inte ens funktionen automatiskt filyte. Men det behöver den väl inte säga hela tiden... :roll:
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Re: Automatiskt filbyte ej tillgängligt

Inlägg av thedude »

Gr1pen skrev:
Jag har helt plötsligt börjat få detta tillsammans med ett väldigt irriterande pip varje gång jag blinkar, när farthållaren är igång.

Ingen kommunikation med ultraljud sensor

(Eller nåt liknande)

Jag har inte ens funktionen automatiskt filyte. Men det behöver den väl inte säga hela tiden... :roll:
Det är kanske ett generellt felmeddelande som försöker tala om att någon ultraljud sensor är trasig? Tycker dock att ett ev. fel på sensorn skulle meddelas på annat sätt. Annars är det kanske som med många andra fel, dvs något i mjukvaran som försvinner i kommande uppdateringar.
Användarvisningsbild
Gr1pen
Teslaägare

Re: Automatiskt filbyte ej tillgängligt

Inlägg av Gr1pen »

Jag valde vid nåt tillfälla inställningen för att få uppdateringarna direkt, vilket jag tolkar som betaversioner. Det känns att som den uppdatering jag då fick inte var helst stabil, tex blev allt på engelska igen och gick inte att ändra tillbaka till svenska. När jag stängde av den funktionen igen så kunde jag efter omstart välja svenska igen. Det KAN ha varit då felmeddelandena om automatiskt filbyte började komma, men är inte 100 på det. Så det blir säkert bättre när det kommer en ny version igen.
Skriv svar