BMW-chefen: ”Det finns ingen efterfrågan på elbilar i Europa
Moderator: Redaktion
BMW-chefen: ”Det finns ingen efterfrågan på elbilar i Europa”
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -i-europa/
Säger man att det inte finns efterfrågan på elbilar får man sparken.
"Harald Krüger avgår som BMW chef"
"BMW VD Harald Krüger har informerat styrelsen om att han inte kommer att vara tillgänglig för en andra term.
Den faktiskt pågående kontraktsförnyelsen hade nyligen blivit allt mer ifrågasättande - förmodligen på grund av Kruger tvekan om elektrisk rörlighet."
https://www.electrive.net/2019/07/05/ha ... w-chef-ab/
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -i-europa/
Säger man att det inte finns efterfrågan på elbilar får man sparken.
"Harald Krüger avgår som BMW chef"
"BMW VD Harald Krüger har informerat styrelsen om att han inte kommer att vara tillgänglig för en andra term.
Den faktiskt pågående kontraktsförnyelsen hade nyligen blivit allt mer ifrågasättande - förmodligen på grund av Kruger tvekan om elektrisk rörlighet."
https://www.electrive.net/2019/07/05/ha ... w-chef-ab/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: BMW-chefen: ”Det finns ingen efterfrågan på elbilar i Eu
Bagdad Bob. 

Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Hoppsan.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Hade citatet haft några år på nacken så hade jag kunnat förstå det, men förra veckan? Marknaden skriker efter elbilar från premiumtillverkarna.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Då kontrar jag med ett annat citat
"Det finns ingen efterfrågan på BMW chefer i Europa"

Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- Teslaspolen
- Teslaägare
Avgå, genast! 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Håller fullständig med dig.erbo73 skrev:Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
Jag älskar vår i3:a som haft väldigt lite problem med och känns väldigt framtid.
Har nu gått 10.000 mil.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Hur mycket batteri degradering har det blivit på de milen?Tars skrev:Håller fullständig med dig.erbo73 skrev:Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
Jag älskar vår i3:a som haft väldigt lite problem med och känns väldigt framtid.
Har nu gått 10.000 mil.
Jag älskar också vår i3. Den är anledningen att vi vågade byta ut familjebilen till en Tesla när det nu var dags för ny, större bil.Tars skrev:Håller fullständig med dig.erbo73 skrev:Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
Har nu gått 10.000 mil.
i4 och iX3 och iNext är alla alldeles för sent jmf med vad de kunde haft på marknaden.
Senast redigerad av Hertsh, redigerad totalt 1 gånger.
Glad för att jag sålt min Tesla
Ingen vågade riktigt och helhjärtat göra elbilar förrän Elon Musk gjorde det och det är därför Tesla ledare och de andra följareerbo73 skrev:Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bästa idagEnTraktor skrev:Då kontrar jag med ett annat citat

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, i3 är störtskön. Rex är smart lösning tycker jag. Bmw snackar om ladfhybrider nu, men vore de coola skulle de maxa batterier och elmotorer, och sen komplettera med en REX, som kan plockas bort när man kan byta till större batteri till rimlig kostnad. Alla deras modeller skulle kunna fås i den konfigurationen, samt med kolfiberkaross, då skulle man kunna säga att de leder utvecklingen.Hertsh skrev:Jag älskar också vår i3. Den är anledningen att vi vågade byta ut familjebilen till en Tesla när det nu var dags för ny, större bil.Tars skrev:Håller fullständig med dig.erbo73 skrev:Förstår mig inte på BMW. Som gammal diggare, och ägare av en i3 & i8, hade de ju ett fantastiskt försprång mot de flesta övriga tillverkarna (ICE) 2014. Varför la de all utveckling på is för efter lanseringen av de modellerna?
Har nu gått 10.000 mil.
i4 och iX3 och iNext är alla alldeles för sent jmf med vad de kunde haft på marknaden.
Skulle vilja se Bmw utöka i3 familjen, liknande bil i större storlekar, i7 en uppsvälld i3, konkurrent till model x.
Uppenbart att BMW har en massa ingenjörer som konstruerar olje brännarmotorer som de har svårt att bli av med.