App säger att den inte kan ansluta till bilen
Moderator: Redaktion
-
RoadFury
- Teslaägare
- Inlägg: 153
- Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
- Ort: KÄRNA
App säger att den inte kan ansluta till bilen
Någon mer än jag som nu på morgonen får "Bilanslutningsfel". D.v.s appen får ej kontakt med bilen längre! 
-
Kylbalsam
- Teslaägare
- Inlägg: 105
- Blev medlem: 12 apr 2016 20:03
- Ort: Älmhult
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Samma här...den månatliga server-nere-uppdateringen... typ vi-säger-inget-om-vårt-planerade-underhåll-av-servern-utan-låter-användarna-vrida-sig-lite. 
Proffsigt...
Proffsigt...
Model S 90D - 2016 Facelift, Deep blue metallic
"Kör nu en smartphone, inte en Nokia 3210"
Värdens bästa bil!
"Kör nu en smartphone, inte en Nokia 3210"
Värdens bästa bil!
-
RoadFury
- Teslaägare
- Inlägg: 153
- Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
- Ort: KÄRNA
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Men vad tusan...har bilen hos folieringsfirman i Partille och att den blir plötsligt borta under natten gör mig minst sagt nervös!Kylbalsam skrev:Samma här...den månatliga server-nere-uppdateringen... typ vi-säger-inget-om-vårt-planerade-underhåll-av-servern-utan-låter-användarna-vrida-sig-lite.
Proffsigt...
-
RoadFury
- Teslaägare
- Inlägg: 153
- Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
- Ort: KÄRNA
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Och istället för att skriva "Bilanslutningsfel" så kunde de ju sparat massa användares oro med att istället skriva "Servern nere för underhåll" i appen.....gör om gör rätt! 
-
SALVETA
- Teslaägare
- Inlägg: 210
- Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
- Ort: Helsingborg
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Jag uppdaterade appen nu på morgonen och efter det kan jag inte ansluta till bilen. Är detta också servern eller kan ni andra ansluta?
-
Svenssons
- Teslaägare
- Inlägg: 12321
- Blev medlem: 11 aug 2014 22:59
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Inga problem nu i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
-
Bejje
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 17 nov 2018 18:35
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Det hänger ju på att man tänker två till tre steg längre när man kodar.RoadFury skrev:Och istället för att skriva "Bilanslutningsfel" så kunde de ju sparat massa användares oro med att istället skriva "Servern nere för underhåll" i appen.....gör om gör rätt!
Du behöver något som indikerar för appen att det är servicefönster och att funktionen inte är åtkomstbar på grund av underhåll.
Annars skulle appen säga "Servern nere för underhåll" när din bil är lastad i en container på väg att bli strippad på delar utan sim-kort..
Men det vore en fullt rimlig funktion, felkodshantering är något som väldigt ofta är taskigt eller rudimentärt implementerat i IT världen tycker jag. Inte så viktigt och prioriterat, viktigare att skeppa.
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
-
bylund
- Teslaägare
- Inlägg: 9405
- Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
- Ort: Stockholm
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Nja, i containerfallet så kan ju appen fortfarande kontakta servern, om nu inte den också är nere just då. Om bilen inte går att nå kan ju servern berätta det för appen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
-
SALVETA
- Teslaägare
- Inlägg: 210
- Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
- Ort: Helsingborg
Re: App säger att den inte kan ansluta till bilen
Tack. Det verkade vara uppkopplingen i bilen som var obefintlig. Efter en mjuk omstart hoppade den igång igen.Svenssons skrev:Inga problem nu i alla fall.