18" fälgar model3 Performance för vinterhjul
Moderator: Redaktion
18" fälgar model3 Performance för vinterhjul
Det börjar dra ihop sig till leverans, och behöver då få tag på vinterhjul.
Har någon hittat något vettigt fälgalternativ till model3 performance lämpligt för vinterdäck, dvs helst 18" ?
Megahjul har en variant på deras hemsida, har mailat dem och frågat om dom kommer kunna leverera innan bilarna kommer men inte fått något svar ännu.
ABSwheels hade också två st som dom hävdar ska passa.
Här är en annan variant, men tror inte det finns något vettigt sätt att köpa dessa i sverige:
Har någon hittat något vettigt fälgalternativ till model3 performance lämpligt för vinterdäck, dvs helst 18" ?
Megahjul har en variant på deras hemsida, har mailat dem och frågat om dom kommer kunna leverera innan bilarna kommer men inte fått något svar ännu.
Här är en annan variant, men tror inte det finns något vettigt sätt att köpa dessa i sverige:
Re: 18" fälgar model3 Performance för vinterhjul
Jag har liknande problem. Intressant att du hittat lite alternativ, äntligen börjat dyka upp alltså..Joohan skrev:Det börjar dra ihop sig till leverans, och behöver då få tag på vinterhjul.
Min plan är att få bilen hemlevererad (enligt rykten så är det gratis också..?). Sen helt enkelt använda min vanliga bil som har vinterdäck ifall det är vinterväglag tills nästa höst då det förhoppningsvis finns fler hjul-alternativ och köpa vettiga vinterhjul först då.
Solid Black Model 3 P
- MrStarhouse
- Teslaägare
Just Performance är sprciell, inga andra Tesla fälgar än deras 20" passar. Beror både på navet och bromsoket. Det finns en annan tråd om vinterdäck där det gås igenom.sinvida skrev:Jag har liknande problem. Intressant att du hittat lite alternativ, äntligen börjat dyka upp alltså..Joohan skrev:Det börjar dra ihop sig till leverans, och behöver då få tag på vinterhjul.
Min plan är att få bilen hemlevererad (enligt rykten så är det gratis också..?). Sen helt enkelt använda min vanliga bil som har vinterdäck ifall det är vinterväglag tills nästa höst då det förhoppningsvis finns fler hjul-alternativ och köpa vettiga vinterhjul först då.
En bit in i nedan Youtube film gås igenom detaljerat vad som är speciellt med fälgar till Performance. Titta på den och gå igenom det med din fälgleverantör.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Kolla youtubefilmen i början, går visst att få på annat än 20", men det måste vara gott om plats för bromsok och ställer krav på navhålet.
Däremot så har Tesla bara deras 20" som passar.
Har även läst den andra tråden med den behandlar allt annat möjligt och det finns ingen vettig lösning för annat än originalfälgarna beskrivet där.
Navet är ju i praktiken inte ett problem, bara att ha minst 69.7mm på fälgen och använda centreringsring.
Har även läst den andra tråden med den behandlar allt annat möjligt och det finns ingen vettig lösning för annat än originalfälgarna beskrivet där.
Navet är ju i praktiken inte ett problem, bara att ha minst 69.7mm på fälgen och använda centreringsring.
- MrStarhouse
- Teslaägare
Nu första året är det nog enklast att köpa lösa däck och tillfälligt kränga på originalfälgarna, eller hoppas lev dröjer till efter Sista Mars.Joohan skrev:Kolla youtubefilmen i början, går visst att få på annat än 20", men det måste vara gott om plats för bromsok och ställer krav på navhålet.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Hej har köpt model 3 performance och har hittat 19" hos nytt jul.se men är inte Säker på att det kommer passa! Är det någon som har köpt några tredje part som fungerar med performance?
Får ingen helt klarhet i om man bara kan ha tesla original 20" som kostar 40.000kr och skulle vara bättre med 18" på vintern eller?
https://www.bythjul.com/sok/bil/id/kategori/Tesla/Model 3/2018-2019/Performance 75D AWD./0/DV/33082?size=2354019
Får ingen helt klarhet i om man bara kan ha tesla original 20" som kostar 40.000kr och skulle vara bättre med 18" på vintern eller?
https://www.bythjul.com/sok/bil/id/kategori/Tesla/Model 3/2018-2019/Performance 75D AWD./0/DV/33082?size=2354019
Någon som har varit och testat med bilen på en hyfsat välsorterad fälg/däckfirma?
Vi skulle kunna sammanställa en lista på 18/19" fälgar som passar.
Jag fick själv tag på en uppsättning 19" fordfälgar med däck för en stottstyver som "bör" passa, men bilen blev så pass försenad att jag inte behövde vinterdäck ändå..
Jänkarna har ju en uppsjö 18 och välja på så ska ju inte vara något egentligt problem.
Vi skulle kunna sammanställa en lista på 18/19" fälgar som passar.
Jag fick själv tag på en uppsättning 19" fordfälgar med däck för en stottstyver som "bör" passa, men bilen blev så pass försenad att jag inte behövde vinterdäck ändå..
Jänkarna har ju en uppsjö 18 och välja på så ska ju inte vara något egentligt problem.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Tesla tar 49500kr för 20" vinterhjul om man köper efter leverans. Jag köpte från finn.nowirre skrev:
https://www.finn.no/bap/forsale/search. ... erformance
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Dessa ska ju passa till Performance.
https://tsportline.com/collections/19-t ... ls-model-3
Även deras 18" ska göra det men verkar väldigt trångt då.
Någon som beställt därifrån? Förstår att man såklart får räkna med tull och frakt. Har just nu inga fälgar för vinterdäck men överväger deras billigaste.
https://tsportline.com/collections/19-t ... ls-model-3
Även deras 18" ska göra det men verkar väldigt trångt då.
Någon som beställt därifrån? Förstår att man såklart får räkna med tull och frakt. Har just nu inga fälgar för vinterdäck men överväger deras billigaste.
Men ja, deras billigaste efter frakt och tull blir ju inte direkt billigt 

Nu är det ju inte direkt vinter men...vore intressant att veta vilka som köpt aftermarket 18” eller 19” till P3D, och i så fall vilka?
Model 3 performance, #teamwhite
Nu har tesla släppt vinterhjul i 18 storlek till P.
Var hittar du dom?Snap02 skrev:Nu har tesla släppt vinterhjul i 18 storlek till P.
- Stolpskott
- Teslaägare
När jag pratade med Tesla förra veckan så sade de att jag inte kunde beställa 18" aero vinterdäck tillsammans med min M3P- då systemet inte tillåter att lägga till det tillbehöret. Däremot kunde jag beställa de enskilt som då inte tillhör beställningen av bilen. Jag har ju dock inte de stora bromsoken på min och enligt Tesla så passar inte 18" med performance pga de större oken.
Ja på minus har det väl fungerat hela tiden men jag tror snap menar vanliga P3D? Inget har dock ändrats i konfiguratorn.Stolpskott skrev:När jag pratade med Tesla förra veckan så sade de att jag inte kunde beställa 18" aero vinterdäck tillsammans med min M3P- då systemet inte tillåter att lägga till det tillbehöret. Däremot kunde jag beställa de enskilt som då inte tillhör beställningen av bilen. Jag har ju dock inte de stora bromsoken på min och enligt Tesla så passar inte 18" med performance pga de större oken.
Ok det där är ju originalhjulen, har du fått bekräftat att dom passar över röda bromsarna?Snap02 skrev:Dom här finns att välja mellan
En arbetskamrat har fått dom att välja på till sin p från tesla när han lade ordern.
Jag antar att dom på tesla order vet att dom passar.
Ja men frågan är om din kollega vet att han beställt en P3-Snap02 skrev:En arbetskamrat har fått dom att välja på till sin p från tesla när han lade ordern.