Nya officiella bilder på Model X
Moderator: Redaktion
Re: Nya officiella bilder på Model X
Hm.. Det är ju olagligt med tonade framrutor i Sverige (förutom den översta typ decimetern av framrutan). Har med trafiksäkerhet att göra och att andra i trafiken ska kunna få ögonkontakt med föraren. Undrar hur dom löser det i så fall..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Undrar hur de löser solglasögon...joel80 skrev:Hm.. Det är ju olagligt med tonade framrutor i Sverige (förutom den översta typ decimetern av framrutan). Har med trafiksäkerhet att göra och att andra i trafiken ska kunna få ögonkontakt med föraren. Undrar hur dom löser det i så fall..

Det ska bli mycket intressant att se den i verkligheten. Jag håller nog med Niclas i att den ser lite oproportionerlig ut. Lite som en elefantunge. Felet är kanske att man jämför den med "S:en" som i mina ögon är så vacker och ren i linjerna. Vågat av Tesla att skriva om boken för SUV design. Mercedes gjorde ju ett försök lite i samma riktning med sin R-klass.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hittade måtten i tråden på TMC. Vi pratar över 5 meter lång, 2,26 bred (inkl backspeglar) och 1,67 hög. Förutom möjligtvis höjden så är det en seriöst stor bil.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Glad att få se bilder. Känner verkligen noll habegär. Tack Elon! 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Håller inte med.hybris skrev:Glad att få se bilder. Känner verkligen noll habegär. Tack Elon!
Vill ha.
BMW X5, Range Rover Sport, nya XC90 är manliga SUV med eget DNA och stil.
Porsche Cayenne, "toa"reg, Audi Q7 och model X ser ut som syskon som man blåst upp och satt på styltor. MPV/soccermonlook. Röd på den blir faktiskt extra gulligt...
Skillnaden mellan snygga SUV och andra.
Bilen i övrigt lär bli världens bästa MPV för de som behöver 7 platser och inte bryr sig om utseendet. Sorry Tesla smaken är som baken. Men vill se den live innan jag sågar av grenen... Första reaktionen av bilderna,
Sure kul att vara först med ny modell. Men fasen vad mycket snyggare model S är. Dessutom snabbare och bättre räckvidd. Kul att se model X med full gaspå kurviga vägar... Lär fasen volta med den där.
Porsche Cayenne, "toa"reg, Audi Q7 och model X ser ut som syskon som man blåst upp och satt på styltor. MPV/soccermonlook. Röd på den blir faktiskt extra gulligt...
Skillnaden mellan snygga SUV och andra.
Bilen i övrigt lär bli världens bästa MPV för de som behöver 7 platser och inte bryr sig om utseendet. Sorry Tesla smaken är som baken. Men vill se den live innan jag sågar av grenen... Första reaktionen av bilderna,

Sure kul att vara först med ny modell. Men fasen vad mycket snyggare model S är. Dessutom snabbare och bättre räckvidd. Kul att se model X med full gaspå kurviga vägar... Lär fasen volta med den där.

Jag är dessutom förvånad att räckvidden och 0-100 tiderna är så dåliga jfrt med model S. Model X P90 D har ju samma räckvidd som S70D och 0-100 som P85 eller 85D
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
http://teslaclubsweden.se/wp-content/up ... Page-1.jpgSvenssons skrev:Verkar som den är tagen från Design Studio till Model X. Ska se om jag hittar några efter jag slutat jobbet men hoppas att den har öppnat innan.
EDIT: Det är visst från My Tesla! Utifrån länken och valen som är till finns en hel del information att plocka. Tex. så är det 22" (WT22) fälgar på bilden:
https://my.teslamotors.com/configurator ... &size=1024
Det går att byta ut t.ex. WT22 till WT20 för att få 20" fälgar
Är inte fäljarna felvända på den här bilen?
Alla bilder på Tesla S i designstudion med turbinfäljarna är dom vända för minimalt luftmotstånd, men X kanske behöver mer kylning till bromsarna???
Jorma skrev:
Är inte fäljarna felvända på den här bilen?
Alla bilder på Tesla S i designstudion med turbinfäljarna är dom vända för minimalt luftmotstånd, men X kanske behöver mer kylning till bromsarna???
Beror på vilken sida av bilen du tittar på.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Ja, utseendet är ju lite tveksamt om man jämför med model s. Särskilt bakifrån. Jag tror att man bör välja en kulör med omsorg -hitta någon färg som får bilen att se mindre gravid ut. Alla med överviktsproblem vet vad jag talar om. 
Här är en bild från en bättre vinkel- ser helt ok ut. För en familjebil....
https://teslamondo.files.wordpress.com/ ... -28-am.png

Här är en bild från en bättre vinkel- ser helt ok ut. För en familjebil....
https://teslamondo.files.wordpress.com/ ... -28-am.png
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Vi får vänta och se den live och tycka till på riktigt då. På bild mindre kul. Men kan ju se annorlunda ut IRL...
Jag tycker den verkar vara smäcker och snygg. Inte sett framifrån ännu men den var väl inte så tokig det man sett sedan tidigare. Det är trots allt en stor bil.
Vad är det för andra bild på X i dagens nyhetsartikel? Den helt från sida.
Är inte det en av prototyperna som visades för flera år sedan?
Om det är ett nytt kort så stämmer inte Teslas designstudio för X med bilen, speciellt inte baksätets utformning.
Om det är ett nytt kort så stämmer inte Teslas designstudio för X med bilen, speciellt inte baksätets utformning.
+1Elputte skrev:Jag tycker den verkar vara smäcker och snygg. Inte sett framifrån ännu men den var väl inte så tokig det man sett sedan tidigare. Det är trots allt en stor bil.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jaja, jag tog en gammal bild av misstagmatbl skrev:Vad är det för andra bild på X i dagens nyhetsartikel? Den helt från sida.

Raderat nu från sidan, och om ni kan samlas runt min kollega i svart kostym och titta i hans blixtlampa

TiborBlomhall skrev:Jaja, jag tog en gammal bild av misstagmatbl skrev:Vad är det för andra bild på X i dagens nyhetsartikel? Den helt från sida.
Om det är ett nytt kort så stämmer inte Teslas designstudio för X med bilen, speciellt inte baksätets utformning.![]()
Raderat nu från sidan, och om ni kan samlas runt min kollega i svart kostym och titta i hans blixtlampa

Inte min mening att kritisera den här gången.TiborBlomhall skrev:Jaja, jag tog en gammal bild av misstagmatbl skrev:Vad är det för andra bild på X i dagens nyhetsartikel? Den helt från sida.
Om det är ett nytt kort så stämmer inte Teslas designstudio för X med bilen, speciellt inte baksätets utformning.![]()

Var bara nyfiken på om du hittat en bild jag missat.
Vilken bild, jag kommer inte ihåg att jag läst någon nyhetsartikel idag...matbl skrev:Inte min mening att kritisera den här gången.TiborBlomhall skrev:Jaja, jag tog en gammal bild av misstagmatbl skrev:Vad är det för andra bild på X i dagens nyhetsartikel? Den helt från sida.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nyhetsartikeln finns på förstasidan, blev lite konstig deja vu-känsla när jag läste den... Förstår dock inte vilken bild det pratas om...Pontus skrev:Vilken bild, jag kommer inte ihåg att jag läst någon nyhetsartikel idag...matbl skrev:Inte min mening att kritisera den här gången.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- Gun o Frank
- Teslaägare
Tänk, jag och min fru skulle köpa en XC90 eller Land Rover Discovery i början av detta år.
Dessvärre eller dessbättre fick vi av en slump prova en Model S 85 och 1,5 dagar senare blev det
en ny blå metallik P85.
Trots att bilen inte har dragkrok och ordentlig sjusits så är vi efter nu fem månader och 1600 mil barnsligt lyckliga bilförare.
Beslutet har kostat oss att vi måste behålla en sjusitsig Renault Espace som hästtransportdragare.
Men vad nu! Nu finns vår bil att se på nätet. Vi måste bara ha en Tesla Model X P90D.
Av ekonomiska skäl så får vi nog vänta i två år till!
Dessvärre eller dessbättre fick vi av en slump prova en Model S 85 och 1,5 dagar senare blev det

Trots att bilen inte har dragkrok och ordentlig sjusits så är vi efter nu fem månader och 1600 mil barnsligt lyckliga bilförare.
Beslutet har kostat oss att vi måste behålla en sjusitsig Renault Espace som hästtransportdragare.
Men vad nu! Nu finns vår bil att se på nätet. Vi måste bara ha en Tesla Model X P90D.
Av ekonomiska skäl så får vi nog vänta i två år till!
- Gun o Frank
- Teslaägare
Aj, ledsengubben hamnade fel. Den skulle ju vara i slutet av texten.
http://www.TeslaMotorsClub.com/showpost.php?p=1130897
Video so jag inte sett innan iaf, model X i blått, snyggare än väntat faktiskt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Video so jag inte sett innan iaf, model X i blått, snyggare än väntat faktiskt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Håller med den var klart snyggare än jag trodde den skulle vara. Om det nu är slutversionen. Tyckte om fronten och dörrhantagens placering. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD