Ska parkera 7 dagar på CPH med min TM3 Long Rande AWD.
Behöver ca 55% laddning för att komma hem från flygplatsen utan att ladda, och vill gärna slippa ladda på vägen hem (landar sent på kvällen).
Hur mycket laddning bör jag satsa på att komma fram med (inräknat att stå utan laddare inkopplad i 7 dagar då)?
Jag har två SC på vägen hem, så inte katastrof om jag måste stanna 5-10 min och toppa upp, men slipper gärna.
Kommer antagligen köra "we park you fly", vilket i praktiken innebär att man kör bilen fram till entrén och ger nyklar till parkeringsbolaget. Sedan parkerar dem om bilen på annan plats, lagom till att man kommer hem igen ser dem till att bilen åter igen står vid entrén. Ganska smidigt när man har bebis med sig.
Inte en blekaste aning om dem parkerar någon mil bort, eller någon km bort. Tänkte aktivera valet mode för att undvika allt för mkt buskörning av kidsen som parkerar om bilarna. Något speciellt att tänka på när man gör detta?
Risk för problem med att dem inte fattar hur fan man låser upp och kör bilen, eller har dem hunnit stöta på ett antal Model3 vid detta lagret och fattar grejjen med korten nu?
Parkera 7d på flygplats, vampire drain och valet mode?
Moderator: Redaktion
Parkera 7d på flygplats, vampire drain och valet mode?
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: Parkera 7d på flygplats, vampire drain och valet mode?
Om du parkerar i P8 kan du låta bilen stå på laddning så att den är fulladdad när du kommer tillbaka. Verkar vara lika nära terminalen som ”we park you fly”. Elkostnaden ingår i parkeringspriset. Om man förbokar verkar man kunna få bra pris.
Re: Parkera 7d på flygplats, vampire drain och valet mode?
Japp, dock var det fullt nu, var för sent på det.Trean skrev:Om du parkerar i P8 kan du låta bilen stå på laddning så att den är fulladdad när du kommer tillbaka. Verkar vara lika nära terminalen som ”we park you fly”. Elkostnaden ingår i parkeringspriset. Om man förbokar verkar man kunna få bra pris.
Verkar dock endast finnas 6 platser med laddare, och först till kvarn gällde om jag fattat rätt.
Man bokar alltså plats i P8, och hoppas ass man kan ställa sig på en av elbilsplatserna.
Någon som provat får gärna rätta mig här.
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd