Svårt att få i växel
Moderator: Redaktion
Svårt att få i växel
Efter senaste uppdateringen upplever jag att det är svårare att få i växel när jag ska iväg med min M3. Jag kan öppna bilen som vanligt - det är själva starten som inte går, den är i P-läge och vill inte lägga i växel innan jag kört en refresh genom appen. Tar jag upp mobilen och uppdaterar funkar det som vanligt. Kanske bara något jag fått för mig, men det har hänt ett par gånger nu och jag tycker att det synkar med tiden efter senaste uppdateringen (eller uppdatering av appen) som skedde ungefär samtidigt.
Re: Svårt att få i växel
Jag brukar få trycka ner spaken två ggr.
Kanske funkar att hålla ner längre eller nått, inte brytt mig.
Kanske funkar att hålla ner längre eller nått, inte brytt mig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Android eller iOS? Om Android, har du gått in under Inställningar->Batteri och markerat att det är okej att Tesla-appen är strömkrävande?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jag hade samma problem i början, men efter jag stängde av batterisparläget som det automatiskt hade fått på min samsung så ser det hittils ut att fungera mkt bättre.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
- MrStarhouse
- Teslaägare
Jag har upplevt samma sak, men bara om jag har mobilen i vänstra fickan. Jag tror det kan vara lite dålig bluetooth signal från där.
När det händer mig så räcker det att ta upp mobilen ur fickan, då funkar det direkt. Jag behöver inte göra nåt med appen eller så. Jag har inte heller normalt appen igång.
När det händer mig så räcker det att ta upp mobilen ur fickan, då funkar det direkt. Jag behöver inte göra nåt med appen eller så. Jag har inte heller normalt appen igång.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Har märkt att min Samsung S9+ drar mer ström nu med Tesla appen. Brukar ha laddat till 100% på kvällen och ha 97% på morgonen
nu är det 90% på morgonen. Inte hela världen
nu är det 90% på morgonen. Inte hela världen

Jag har iPhone. Verkar som att det räcker att jag tar upp telefonen så funkar det, kan vara bluetooth som strular om telefonen är i vänster ficka. Kanske ”semesterfickor” som är orsaken snarare än någon av uppdateringarna...
Kanske är för snabb med att få in drive? Jag måste vänta tills alla kontroll ”lampor” har slocknat innan jag kan lägga i drive när jag har tryckt på bromsen.
Model 3 Long Range AWD
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Samma här, efter uppdatering så kan man inte längre vara lika hetsig att få in D, eller R för den delen.
Är man för snabb måste man göra dubbelt på spaken.
Är man för snabb måste man göra dubbelt på spaken.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.