Moderator: Redaktion
jonas skrev:Varför skulle lagren ge sig i motorn och växellådan?
Har effekten ökat? Som skulle kunna ge större påfrestningar.
Har lasten ökat? 50-80 kg är normalt kultryck. Knappast något som skulle påverka, då skulle man ju verkligen oroa sig om tre personer i baksätet väger 90kg per skalle istället för 70kg.
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
1660 kg + bilens totalvikt= 4250 kg, max vad du får dra på ditt körkort. En teoretisk siffra som inte är något som Tesla intygat.Richardk skrev:Jag har dragkrok på en Model S P85+ och om jag misstänker att drive unit har gått sönder så kommer jag demontera dragkroken innan jag lämnar in den på reperation om det fortfarande finns garanti på bilen.
Sen förstår jag inte hur drive unit skulle kunna gå sönder för att man dragit släp. Åtminstone inte på en P85 eftersom när man kör utan släp mellan 0-50 så blinkar typ TC lampan hela tiden vid full gas.
Hur skulle en lugn körning med släp kunna vara värre än 0-100 km/h accelerationer utan släp?
På min bil så står det på Transportstyrelsen att: släpets maximala totalvikt vid B behörighet är 910 kg.
Släpets maximala totalvikt vid utökad behörighet är 1660 kg.
Vart kommer dessa 1660kg från? Eftersom jag har utökad B behörighet så tolkar jag det som att både bilen klarar 1660 kg samt att det är lagligt!!! Jag har inte läst instruktionsboken och kommer inte göra det heller
Richardk skrev:Sen förstår jag inte hur drive unit skulle kunna gå sönder för att man dragit släp. Åtminstone inte på en P85 eftersom när man kör utan släp mellan 0-50 så blinkar typ TC lampan hela tiden vid full gas.
)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster