När jag laddar X:en med 3-fas får jag en 3-fas symbol i appen men de får ja inte på 3an. Märkligt att de inte visas ? Sen visar 3an 16 ampere laddning från ett uttag jag bara får 15 ampere med X:en, avrundningsgrej tro?
För övrigt helt fanatiskt att ha tillgång till 3 -fas i sommarstugan klarade mig 6 månader utan egen laddning i stan med X:en och har där nu 15 amp enfas. Eftersom man får fullt batteri på en natt med 3-fas kan man släppa all typ av ladd-planering även om jag nu på sommaren kör lite lite längre sträckor.
Om du använder kabeln som följde med bilen så funkar den tyvärr bara med 1-fas (kabeln till 3:än alltså)
Kör du med annan kabel/box som ger 3-fas till X:en så vet jag däremot inte vad som strular...
Om du använder kabeln som följde med bilen så funkar den tyvärr bara med 1-fas (kabeln till 3:än alltså)
Kör du med annan kabel/box som ger 3-fas till X:en så vet jag däremot inte vad som strular...
Nej? Den Typ2-kabel som följer med Model 3 är 32A 3-fas. Det är UMC'n som är 1-fas (fast det är den ju uppenbarligen till alla Teslor numera?)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Nej? Den Typ2-kabel som följer med Model 3 är 32A 3-fas. Det är UMC'n som är 1-fas (fast det är den ju uppenbarligen till alla Teslor numera?)
Jag bara utgick från att han menade UMC:n då han
pratade om laddning vid stugan osv, och
skrev bara "kabeln" lite slarvigt
Allt funkar bara app-symbolen som inte visas. Men verkar ju som de är något generellt i appen. Inser att ja inte kollat efter symbolen de senaste nör ja laddat Xen så kan nog vara samma.
Allt funkar bara app-symbolen som inte visas. Men verkar ju som de är något generellt i appen. Inser att ja inte kollat efter symbolen de senaste nör ja laddat Xen så kan nog vara samma.
Har du kollat så du har den senaste versionen av appen?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017