Tror inte att Jokkmokk behövs. Arvidsjaur behövs däremot för att man ska kunna köra från Luleå, Skellefteå .. till Norge alternativt Kittelfjäll, Hemavan, Tärnaby.
Förtydligar att det gällde kortsiktigt. Det är 25 mil mellan Arvidsjaur och Gällivare som jag antar körs en del. Relativt långt vintertid. Så när nätverket börjar förtätas så är nog Jokkmokk ett alternativ.
Jag tror nog man behöver Jokkmokk. Går en hel del turisttrafik den sträckningen också. Man behöver också något mellan storuman och östersund. Strömsund kanske?
Jag tror nog man behöver Jokkmokk. Går en hel del turisttrafik den sträckningen också. Man behöver också något mellan storuman och östersund. Strömsund kanske?
Håller med om Jokkmokk. Sen vill jag gärna se något i Pajala också för körning till Levi. Det finns visserligen CCS som alternativ (Pello) men alltid trevligare med en Tesla station.
Sen är det svårt med den typen av samhällen. Jokkmokk har gått från 8300 invånare 1970 till 5000 2018, i Pajala är det ännu värre med 11800 invånare 1970, 6000 2018.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag tror nog man behöver Jokkmokk. Går en hel del turisttrafik den sträckningen också. Man behöver också något mellan storuman och östersund. Strömsund kanske?
Håller med om Jokkmokk. Sen vill jag gärna se något i Pajala också för körning till Levi. Det finns visserligen CCS som alternativ (Pello) men alltid trevligare med en Tesla station.
Sen är det svårt med den typen av samhällen. Jokkmokk har gått från 8300 invånare 1970 till 5000 2018, i Pajala är det ännu värre med 11800 invånare 1970, 6000 2018.
Ja men det är väl skit detsamma för placeringen av supercharger. Superchargern är ju för att man ska ta sig vidare, inte primärt stanna på den platsen. Men det är ju bra ifall det finns nåt att göra på platsen (stoppa i huvet eller dylikt).
Ja men det är väl skit detsamma för placeringen av supercharger. Superchargern är ju för att man ska ta sig vidare, inte primärt stanna på den platsen. Men det är ju bra ifall det finns nåt att göra på platsen (stoppa i huvet eller dylikt).
Sant. Men med V3 supercharger så behöver det kanske inte nödvändigtvis finnas någon verksamhet i närheten. Men jag tänkte som sagt kort vs långsiktigt främst. Börja med Jäkkvikk, Abisko alt Riksgränsen så att Sverige-Norge fungerar utan problem. Strömsund eller något i närheten känns också naturligt med 29 mil mellan Östersund och Storuman. Sen kan man fylla på efter det. Att jag personligen hade haft mest nytta av en laddare i Pajala är en annan femma.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Nu är det en röd plupp på kartan för SuC'n i Arvidsjaur. Har för mig att någon på FB rapporterade att den var igång redan för några dagar sedan men nu är det alltså även officiellt. Rättning, det var nog i denna tråd jag såg det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skjer det noe i Skaulo? Det hadde vært veldig fint om den er operativ før 1. august.
Vi åkte där förbi för några dagar sedan. Försökte se om det fanns något påbörjat, men kunde inte se några tecken på det.
Om den inte ska ligga precis intill vägen så kan jag ju missat det dock.
Två laddare på stationen men det räcker säkert rätt bra den närmsta tiden. Bra att man prioriterar yttäckning. Förhoppningsvis går det lika snabbt att fylla igen resterande tomrum på kartan nu när de är igång.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Är det laddaren från Mora som dom flyttat dit tro?
Ingen aning. Men det är väl troligt att de kommer att flytta laddare när V3 kommer. Man ersätter befintliga laddare på välbesökta stationer med V3 (istället för att tvingas bygga ut) och använder dem till att fixa yttäckningen.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Fick bilden från förbipasserande ortsbo utan Tesla.
Arvidsjaur toppade på 94kW i måndags för oss, då kom vi in med 35% och åkte med 80% (MS100D)
Vi fick liknande nivåer i Arvidsjaur med vår model 3 AWD i söndags. Vi laddade från 14% till 90%.
Tesla model Y LR AWD vit + vit + 20" induction 20211209
Tesla model 3 LR AWD svart + svart + 18" aero 2019-2022
Nissan Leaf 40kWh 2018-2021
Renault Zoe 22kWh 2015-2018
Skaulo - egentligen Puoltikasvaara. (Tvillingorter som ser ut att ha slutit fred nuförtiden) Bevisligen två laddare. Bilen sa ”High usage...” vilket är lite kul på en av Sveriges mest ensliga laddare. Kan vara expansion på gång, med tanke på rullen baktill i bild.
Skaulo - egentligen Puoltikasvaara. (Tvillingorter som ser ut att ha slutit fred nuförtiden) Bevisligen två laddare. Bilen sa ”High usage...” vilket är lite kul på en av Sveriges mest ensliga laddare. Kan vara expansion på gång, med tanke på rullen baktill i bild.
Det är ju sällan mer än två lediga i alla fall
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS