Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Moderator: Redaktion
Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Den jag beställning som lades i början av maj och som sedan tappades bort gick in igen i fredags, nytt VIN-nummer i söndags och idag matchades den mot en av lagerbilarna som hade exakt samma specifikation (= nytt VIN-nummer igen).
Enligt säljaren är det förväntad leverans på lagerbilarna på sidan sent augusti månad så de kanske inte är på plats i Sverige ännu?
Enligt säljaren är det förväntad leverans på lagerbilarna på sidan sent augusti månad så de kanske inte är på plats i Sverige ännu?
Jag såg också att det nästan enbart är krämfärgade interiörerjseverinson skrev:Nu har det som bekant från annan tråd i denna kategori kommit en drös Model S i Teslas lager. Jag satt och blickade igenom dessa VIN-nummer och märkte att de allihop avgick från USA under maj månad. De har alltså legat till sig lite i Tilburg, eller kanske varit tillgängliga i något annat land men flyttats till Sverige.
Intressant nog verkar ingen av dem ge träff på Car.info.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Nu börjar det brännas....
Model S 100 P Raven 2019
Fy fasiken vad härligt.perbjork skrev:Nu börjar det brännas....
Jag har fått levdatum 8:e augusti. Dock är jag inte hemma, så det blir 20:e augusti i stället.
Model X - 2019
Härligt för er! Jag själv tragglar vidare i ”Container loaded”-träsket...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- jseverinson
- Teslaägare
Härligt att du fått ett datum! Jag skrev upp 8 augusti i arket i fall att du undrar, det är ju Teslas ledtider vi vill hålla koll på.Dream99 skrev:Jag har fått levdatum 8:e augusti. Dock är jag inte hemma, så det blir 20:e augusti i stället.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
- kalle_sala
- Teslaägare
Hämtade ut min MXLR (Raven) idag! Totalt 15 mil
Min X5a laddhybrid som kändes så futuristiskt för 3 år sedan jag hämtade ut den känns plötsligt som stenåldern när jag rangerade om på uppfarten!
Min X5a laddhybrid som kändes så futuristiskt för 3 år sedan jag hämtade ut den känns plötsligt som stenåldern när jag rangerade om på uppfarten!
Stort Grattis
Hur kan den ha nummerplåt utan bokstav?kalle_sala skrev:Hämtade ut min MXLR (Raven) idag! Totalt 15 mil
Gratulerar. Hoppas på vara där snart. Var allt ok med bilen?
Model S 100 P Raven 2019
- kalle_sala
- Teslaägare
Registreringsnumren slumpas fram. Ibland får man begagnade, ibland nya.Sofie skrev:Hur kan den ha nummerplåt utan bokstav?kalle_sala skrev:Hämtade ut min MXLR (Raven) idag! Totalt 15 mil
Perbjork: hade en liten skada på höger falcondörr som inte gick att polera bort, ska in till SC om ca 2 veckor för åtgärd. I övrigt helt OK, lite dammig och skitig inuti kupén.
Inte som att köpa en 1M kr bil hos en tysk ÅF men jag är inte så kräsen.
Hämtade våran idag också! Lite lackskador här och var men små för det mesta. Utom längst fram på huven som inte syns så mycket (10 - 6)x2 mm. De hade förslag att omlackera hela huven. Risken är väl att man får en annan färgskiftning så jag tror att vi struntar idet och målar i själva.
Vissa gummilister kunde vara bättre monterade, Ena falcon dörren borde justeras upp något. Annars väldigt trevlig bil!
Efter ung.4 mils körning dök varningslampan för airbagen upp inte så kul! Har försökt kontakta Tesla via appen men inget svar än. Bootat om flera gånger och även med Power Off men lampan lyser fortfarande. Är det någon som har någon ide hur man kan fixa det?
Vissa gummilister kunde vara bättre monterade, Ena falcon dörren borde justeras upp något. Annars väldigt trevlig bil!
Efter ung.4 mils körning dök varningslampan för airbagen upp inte så kul! Har försökt kontakta Tesla via appen men inget svar än. Bootat om flera gånger och även med Power Off men lampan lyser fortfarande. Är det någon som har någon ide hur man kan fixa det?
Man blir ju rädd inför leveransen på måndag. Hur kommer det sig att det är så extremt vanligt med mindre lackskador på nya bilar som ska levereras ut till kund? Har genom åren köpt, privat och till företaget, ett tjugotal fabriksnya bilar av olika märken och aldrig haft det minsta märke. Vad gör Tesla för fel i sin hantering längs vägen?
- Stolpskott
- Teslaägare
Min gissning är att det brister i kvalitétskontrollerna, de anser väl att det tar för lång tid gentemot att de vill kunna leverera så många bilar som möjligt. Man kan ju tycka att de bara skapar problem i andra änden men antar att de chansar på att de flesta inte uppmärksammar något.erbo73 skrev:Man blir ju rädd inför leveransen på måndag. Hur kommer det sig att det är så extremt vanligt med mindre lackskador på nya bilar som ska levereras ut till kund? Har genom åren köpt, privat och till företaget, ett tjugotal fabriksnya bilar av olika märken och aldrig haft det minsta märke. Vad gör Tesla för fel i sin hantering längs vägen?
Hehe, samma här... När beställde du din (har inte kollat den eminenta excellistan..)? Så fashinerande med denna spänning och lite barnsliga tittande på cfr länken... Tror jag kikar några gånger per dag...Kilowatt skrev:Härligt för er! Jag själv tragglar vidare i ”Container loaded”-träsket...
28/5...Teslanorr skrev:Hehe, samma här... När beställde du din (har inte kollat den eminenta excellistan..)? Så fashinerande med denna spänning och lite barnsliga tittande på cfr länken... Tror jag kikar några gånger per dag...Kilowatt skrev:Härligt för er! Jag själv tragglar vidare i ”Container loaded”-träsket...
skulle tro att våra bilar får åka med nästa båt den 29:e
Och ja - CFR får besök många gånger per dag!

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Och jag klickar in på car.info och biluppgifter.se varje dag ifall de har förregistrerat reg-numret.Kilowatt skrev:28/5...Teslanorr skrev:Hehe, samma här... När beställde du din (har inte kollat den eminenta excellistan..)? Så fashinerande med denna spänning och lite barnsliga tittande på cfr länken... Tror jag kikar några gånger per dag...Kilowatt skrev:Härligt för er! Jag själv tragglar vidare i ”Container loaded”-träsket...
skulle tro att våra bilar får åka med nästa båt den 29:e
Och ja - CFR får besök många gånger per dag!
Och så klart på Tesla sidan ifall den uppdateras innan något leverans-mail har gått ut.
Skulle vara roligt (eller kanske inte) att se hur många gånger man har varit inne på alla sidor.

- jseverinson
- Teslaägare
Vet inte om ni sett det men i byggaren står det nu en notis att beställningar av Long Range just nu erbjuds till 0,49% ränta (jämfört med ordinarie 1,95%). Jag pratade precis med säljarna på Tesla som bekräftade att erbjudandet gäller även beställningar som gjordes innan erbjudandet kom upp (t ex min) samt att det gäller även om man valt privat avbetalning. Han jag pratade med skulle ringa DNB och korrigera så jag får den lägre räntan. Om ni sitter i samma sits rekommenderar jag varmt att prata med er säljare, det är för mig en kostnadsskillnad på cirka 8000 kr/år.
Finns det någon Raven i Sverige än? Helst som demobil. Hade gärna provat nya fjädringen innan det är dags att byta min X.
Tesla teasar lite (kanske de gjorde för er med).
Men nu har jag fått uppskattat leveransdatum mellan 12 - 19 Augusti (Göteborg).
Det är min sista semestervecka, så hoppas det blir i början.
Fick ni också ett sånt preliminär-mail?
- jseverinson
- Teslaägare
Japp, samma här. 31 juli till 7 augusti står det på mitt.MarcusC skrev:Tesla teasar lite (kanske de gjorde för er med).
När jag pratade med Tesla tidigare i dag sa de att systemet sa att min bil kommit till ”compound” vilket tydligen betyder att bilen är igenom fabriken och nu väntar på transport. Det är kanske skälet till våra olika datum, att det är olika lastbilar till Stockholm och Göteborg?
Antagligen.jseverinson skrev:Japp, samma här. 31 juli till 7 augusti står det på mitt.MarcusC skrev:Tesla teasar lite (kanske de gjorde för er med).
När jag pratade med Tesla tidigare i dag sa de att systemet sa att min bil kommit till ”compound” vilket tydligen betyder att bilen är igenom fabriken och nu väntar på transport. Det är kanske skälet till våra olika datum, att det är olika lastbilar till Stockholm och Göteborg?
Surt bara att det ska ta en extra vecka för att åka till Göteborg när Stockholm ligger längre upp.
Vem vet, min bil får kanske åka med upp till Stockholm för att sen åka tillbaka till Göteborg

Fick du mailet idag?
- Stolpskott
- Teslaägare
Finns att testa i MOS! (Mall of Scandinavia)kallekula skrev:Finns det någon Raven i Sverige än? Helst som demobil. Hade gärna provat nya fjädringen innan det är dags att byta min X.