"sentry mode has turned off due to a sentry system error "

Och sen dess har inte det fungerat trots reboot osv.
Någon annan som haft problemet?
Software 2019.24.4
Moderator: Redaktion
Precis, jag har ikonen för sentry men vaktläge tänds inte utan bara info om att kort behövs för att öppna bilenTellus skrev:Efter jag installerade 2019.24.4 märkte jag att skärmen "vaktläge" inte tändes i bilen ibland, fast bilen registrerade event. Men det var rätt tätt inpå att jag låste bilen. Har aldrig startat om datorn i bilen på 4 månader dock, aldrig något som buggat.
Skumt har inte ens ett minne iStolpskott skrev:Såg den här tråden, verkar vara kopplat till 2019.24.4 och att minnet ska vara fullt. Så Tesla har kanske gjort en dålig tolkning av att försöka säga att Sentry mode är avaktiverat för att minnet är fullt? Med version 2019.24.4 så får man numera en notis i bilen om minnet är fullt, så blir minnet fullt medan man är utanför bilen så kanske detta är Teslas sätt att informera dig (även om det inte är supertydligt).
Har du Sentry mode på utan minne i?anna__ skrev:Skumt har inte ens ett minne iStolpskott skrev:Såg den här tråden, verkar vara kopplat till 2019.24.4 och att minnet ska vara fullt. Så Tesla har kanske gjort en dålig tolkning av att försöka säga att Sentry mode är avaktiverat för att minnet är fullt? Med version 2019.24.4 så får man numera en notis i bilen om minnet är fullt, så blir minnet fullt medan man är utanför bilen så kanske detta är Teslas sätt att informera dig (även om det inte är supertydligt).
YesStolpskott skrev:Har du Sentry mode på utan minne i?anna__ skrev:Skumt har inte ens ett minne iStolpskott skrev:Såg den här tråden, verkar vara kopplat till 2019.24.4 och att minnet ska vara fullt. Så Tesla har kanske gjort en dålig tolkning av att försöka säga att Sentry mode är avaktiverat för att minnet är fullt? Med version 2019.24.4 så får man numera en notis i bilen om minnet är fullt, så blir minnet fullt medan man är utanför bilen så kanske detta är Teslas sätt att informera dig (även om det inte är supertydligt).Vill du skrämma bort alla som skulle tro att du spelar in?
Fast då är det väl troligt att det är därför som du nu får fel..anna__ skrev:YesStolpskott skrev:Har du Sentry mode på utan minne i?anna__ skrev:Skumt har inte ens ett minne iStolpskott skrev:Såg den här tråden, verkar vara kopplat till 2019.24.4 och att minnet ska vara fullt. Så Tesla har kanske gjort en dålig tolkning av att försöka säga att Sentry mode är avaktiverat för att minnet är fullt? Med version 2019.24.4 så får man numera en notis i bilen om minnet är fullt, så blir minnet fullt medan man är utanför bilen så kanske detta är Teslas sätt att informera dig (även om det inte är supertydligt).Vill du skrämma bort alla som skulle tro att du spelar in?
man kan alltid lura nån
Tänkte formatera ett minne och testa med de.Xeik skrev:Fast då är det väl troligt att det är därför som du nu får fel..anna__ skrev:YesStolpskott skrev:Har du Sentry mode på utan minne i?anna__ skrev:Skumt har inte ens ett minne iStolpskott skrev:Såg den här tråden, verkar vara kopplat till 2019.24.4 och att minnet ska vara fullt. Så Tesla har kanske gjort en dålig tolkning av att försöka säga att Sentry mode är avaktiverat för att minnet är fullt? Med version 2019.24.4 så får man numera en notis i bilen om minnet är fullt, så blir minnet fullt medan man är utanför bilen så kanske detta är Teslas sätt att informera dig (även om det inte är supertydligt).Vill du skrämma bort alla som skulle tro att du spelar in?
man kan alltid lura nån
Med uppdateringen så kom ju möjligheten att få notis om när minnet är fullt, och om den då kollar det och inte hittar något minne, så har du nog orsaken där.
Det var ju synd. Du har formaterat med fat32 och gjort en mapp med namnet TESLACAM antar jag?anna__ skrev:Samma sak dessvärre :/
Yes dash cam dyker upp. Tekniker hos SC ska kika på det, förhoppningsvis mjukvarorelaterat baraXeik skrev:Det var ju synd. Du har formaterat med fat32 och gjort en mapp med namnet TESLACAM antar jag?anna__ skrev:Samma sak dessvärre :/