Jag köpte en begagnad Model S (2017/04) för två veckor sedan och är lite lost då detta är min första elbil. Har lite frågor och vore väldigt tacksam för svar

1. Hur lång tid tar det att överföra en begagnad Tesla till sitt Teslakonto? Det var nu snart en vecka sedan jag fick mitt registreringsbevis för bilen från Transportstyrelsen och följde anvisningarna på https://www.tesla.com/sv_SE/support/ownership-transfers Någon som vet hur lång tid det tar? Kan man ringa Tesla? Kan inte hitta något supportnummer.
2. Vad för laddningskablar/adaptrar rekommenderas för vanligt körande i Sverige? Det enda jag har är en 'Tesla Mobile Connector' med en röd adapter och vanlig Schuko (se blid tack). Vad behöver jag införskaffa?
3. Jag antar att jag behöver skaffa en typ 2 kabel? Men det finns olika varianter? Vilken variant av typ 2 är det man ska köpa? verkar finnas fyra olika varianter 1-fas 16A, 1-fas 32A, 3-fas 16A, 3-fas 32A?
4. Många verkar ha den blåa adaptern, vad används den för?
5. Den röda adaptern, vad används den för?
6. Har någon ett tips på ett bra försäkringsbolag? Jag har ringt runt överallt. Många bolag kan inte försäkra bilen, och vissa tar 46 tkr/ år om jag väljer dem

7. Är det värt att installera Tesla wall connector? Vad måste en elektriker göra? Bor i ett hus som är från 1920-talet. Vad brukar en installation kosta? Får man några skattelättnader?
Många frågor, men stort tack för hjälpen! Detta är ett fantastiskt forum.
Vänliga hälsningar,
Lars