Hemmaladdare till Tesla 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Calixtus

Hemmaladdare till Tesla 3

Inlägg av Calixtus »

Tänkte installera en fas tre laddare hemma. Följer det med typ 2 kabel till Tesla 3 som passar till ett sådant uttag eller kanske bäst att köpa en laddare med fast typ 2 kabel?
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per52083

Re: Hemmaladdare till Tesla 3

Inlägg av perkabolo »

Calixtus skrev:
Tänkte installera en fas tre laddare hemma. Följer det med typ 2 kabel till Tesla 3 som passar till ett sådant uttag eller kanske bäst att köpa en laddare med fast typ 2 kabel?
Det följer med en sån kabel, men den saknar "knappen" som finns för att öppna laddlucka och låsa upp kabel som du får om du köper en laddare från tesla. Det kan ju också vara gott att ha en typ 2 kabel med sig i bilen hela tiden och att hålla på att koppla ur hela kabeln och ta med sig varje dag tycker jag är rätt omständigt.

Har själv en laddare med uttag där jag använder medföljande kabel. Men hade jag köpt idag hade jag köpt en laddare med fast kabel och "knapp".
Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Nissan Leaf 40kWh -21
Tesla Model Y LR AWD -22
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Re: Hemmaladdare till Tesla 3

Inlägg av Leo »

Hemma i ditt eget garage är det absolut smidigast och enklast med fast kabel på laddboxen. Särskilt med Teslas egen som väl har ”manöverknapp” på handtaget.

Är det däremot en publik laddare eller BRF som sätter upp laddboxar brukar uttag vara mest ”problemfritt” i längden för de som ansvarar för boxarna.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skriv svar