Givetvis har vi inga gudar jämte Elon och drömmer inte om några andra bilar en Tesla men, rent hypotetiskt, om du kunde få vilken bil som helst med elektrisk drivlina, vilken skulle det då vara?
Själv drömmer jag om en specialare av LR Defender 90, från Twisted eller urban truck. Med eldrift naturligtvis.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Skulle det vara möjligt för en halvt händig typ att elkonvertera tex en hundkoja? Det hade ju varit riktigt kul. Kan inte tesla börja sälja byggsatser till alla som renoverar bilar. Det kunde ju vara en bra affär.
Skulle det vara möjligt för en halvt händig typ att elkonvertera tex en hundkoja? Det hade ju varit riktigt kul. Kan inte tesla börja sälja byggsatser till alla som renoverar bilar. Det kunde ju vara en bra affär.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Givetvis har vi inga gudar jämte Elon och drömmer inte om några andra bilar en Tesla men, rent hypotetiskt, om du kunde få vilken bil som helst med elektrisk drivlina, vilken skulle det då vara?
Själv drömmer jag om en specialare av LR Defender 90, från Twisted eller urban truck. Med eldrift naturligtvis.
Du kanske inte behöver vänta så mycket längre: Electric Defender
Bara att det snart inte byggs några fler Defender, dessvärre.
En bil jag upptäckte på teslatrippen till rivieran är Mini Moke. En strandbil utan tak, dörrar och stjärnor i euroNCAP. En sådan på el vore trevligt om man hade ett hus där nere
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det kan man nästan se framför sig Du har inte skrivit något presentation Tibor! Inte som jag hittar i kategorin presentation i alla fall.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Nått i den här stilen vore riktigt kul att bygga med el drift.
Man tar en gammal lastbilsplatta och bygger den på, sen i med en 150kWh batterier under huven och några zilla controlers så får man en riktigt unik och ball kärra
Nått i den här stilen vore riktigt kul att bygga med el drift.
image.jpg
Man tar en gammal lastbilsplatta och bygger den på, sen i med en 150kWh batterier under huven och några zilla controlers så får man en riktigt unik och ball kärra
Den frunken alltså! Lär man ju kunna sova raklång i.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Varför?
Billig att åka på semester i, kan laddas på kampingar när man övernattar, solpaneler på taket för en liten extra boost. När den står hemma så får den aggera jättestort hembatteri (Likt Powerwall fast många gånger större).
Jag hann kolla på BMW 4-serie Gran Coupe innan jag beställde en Model S. Hade den funnits med elmotor, 85 kWh batteri och bra ös för 600k så hade jag nog varit en dålig människa (ur sektens perspektiv).
Jag tycker att eldrift och Jaguar S från 60-talet harmonierar fint.
Dvs en bil som är uppdaterad gällande rostskydd, hjulupphängning etc och i möjligaste mån krocksäkerhet. För min del känns det som en ypperlig finåkarbil.
Model ≡ reservation 31/3 -16
Model ≡ beställd 21/12 -18
Model ≡ leverans 30/3 - 19 Såld
Model ≡ leverans 30/5 - 21 Älskad
Ford släpper elmotor för att konvertera gamla bilar.
Nu rapporterar Inside EVs att Ford ska presentera en eldriven version av en så kallad "crate motor" på årets upplaga av Sema-mässan. Benämningen syftar traditionellt på en helt komplett ersättningsmotor, så kallad efter den låda som de amerikanska tillverkarna brukade leverera V8:orna i. Den nya motorn, döpt till Eluminator, är avsedd för att förenkla konverteringar av klassiska modeller till elbilar.
Enligt Inside EVs ska den leverera 210 KW, motsvarande 281 hästkrafter, och ett vridmoment på 429 Nm – med ett maxvarv på 13 800 rpm. Prislappen ryktas landa på 3 900 dollar, motsvarande strax under 34 000 kr. Eluminator har sitt ursprung i Mustang Mach-E GT och vikten ligger på 93 kg.
Ett annat alternativ kommer från Electric GT, vars "eV8" levererar 400 hästkrafter. Ett batteripack på mellan 53-95 kWh sitter inbyggt i själva motorblocket. Bolaget erbjuder även en ersättare för raka sexor. Deras eLine 6 levererar 300 hästkrafter, även den med ett integrerat batteri på 35-95 kWh.
Jag hann kolla på BMW 4-serie Gran Coupe innan jag beställde en Model S. Hade den funnits med elmotor, 85 kWh batteri och bra ös för 600k så hade jag nog varit en dålig människa (ur sektens perspektiv).
Jag hann kolla på BMW 4-serie Gran Coupe innan jag beställde en Model S. Hade den funnits med elmotor, 85 kWh batteri och bra ös för 600k så hade jag nog varit en dålig människa (ur sektens perspektiv).
Kanske fler som påpekat det men den finns faktiskt att beställa. Leverans nästa sommar. Dock bara 80,7 kWh batteri. Men pris och allting stämmer annars.
Jag vill ha en BMW 550e Touring med 400-500 hk och 0-100 på 4-5 sek utan att bli helt ruinerad. Skulle väl även klara mig med en 540e på ~300 hk och 0-100 på 5-6 sekunder.
Efter att ha kört Model S i över 4 år så har jag väl inte tröttnat på accelerationen men jag använder den mindre och mindre. Skulle nog kunna prioritera ned den biten om jag istället får annat.
Jag skulle vilja ha en eltraktor och en elgrävmaskin. Bägge finns ju i små storlekar, men de är ju fortfarande på tok för dyra för att jag ska kunna motivera ett köp.