Uppdatering:
Imorse åkte jag till Servicecenter Mölndal på måfå, det gick ju inte komma i kontakt med någon och appen är kass, jag vill definitivt inte vänta hela 6v på en reparation. Serviceteamet var supertrevligt och tillmötesgående, precis som vanligt. Full eloge till dem! Så fort jag kom dit, oanmäld, hoppade en servicetekniker i bilen och konstaterade att det definitivt var ett fel, personalen kollade att delarna fanns tillgängliga (som tur var hade de allting på plats) och så satte man igång. Eftersom jag kom obokad fick jag givetvis vänta lite och det fanns ingen lånebil, men jag åkte hem i en lagad bil som fungerar numera precis som den ska. Det var en led i styrningen som hade pajat och fick bytas.
Det tog mig drygt en halv dag igår (samtal med Tesla Roadside Assistance, väntetid, SMS, mail, mm) utan att komma någonstans vart. Ett kort samtal med Servicecentret, som inte hade tagit längre än 3-5 min, hade kunnat ordna en tid inom de närmaste dagarna, teamet hade kunnat förbereda och planera samt att jag hade fått veta vad som gäller. Nu fick de klämma in mig, vilket de tack och lov kunde och gjorde. Stort tack till gänget i Mölndal! Detta trots att det var fullt med bilar, inte bara på Teslas område utan på mer eller mindre alla parkeringar i närområdet.
Jag fick även intrycket att personalen själv var inte riktigt nöjd med hur systemet fungerar nuförtiden, d v s att telefon- och mailkontakt inte längre kan användas som kommunikationsmedel. Det blir givetvis också jobbigare för dem. Det finns antagligen fler som bara dyker upp med sina trasiga bilar, då kommunikationen f ö inte fungerar. Hög tid att Tesla ändrar på det!
Som grädde på moset fick jag ett fint meddelande från Tesla när jag avbokade servicetiden om 6v, se nedan:
Hej Jojo,
Vi har avbokat din inbokade tid för service av din Model S vid servicecentret i Gothenburg-Aminogatan, enligt önskemål.
Vi ser fram emot att få prata med dig snart.
Tesla
(förtydligandet gjordes av mig)
Det finns hopp alltså
